تصاویر اختصاصی از عملیات نیروهای عراقی ضد داعش

دوشنبه 23 تير 1393 - 14:51

نیروهای عراقی در عملیاتی سنگین، توانستند مناطق گسترده‌ای از حومه شهر بلد در استان صلاح الدین را از عناصر گروه تروریستی "داعش" پاکسازی کنند.

"وسام التمیمی" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای عراقی را در این عملیات همراهی کرده روز دوشنبه گزارش داد: آثار و نشانه‌های درگیری‌ها در منطقه "تل الذهب" كه در اطراف شهر بلد واقع است، قابل مشاهده می باشد.
این منطقه از خطرناكترین مراکز استقرار عناصر داعش است، و نیروهای عراقی برای پاكسازی تدریجی آن آماده می شوند.
التمیمی خاطرنشان کرد: هدف از این عملیات ارتش عراق که در زمین های كشاورزی وسیع اطراف شهر بلد صورت می گیرد، مقابله با اقدامات عناصر داعش است که قصد دارند از طریق این اراضی به شهر بلد نفوذ کنند.
خبرنگار العالم افزود: عناصر گروه داعش شهر بلد را از چهار سو محاصره كرده اند.
یكی از فرماندهان عملیاتی عراقی به خبرنگار شبكه العالم گفت: امروز برخی از عناصر داعش در منطقه سید غریب تحت تعقیب قرار گرفتند و برخی خانه ها از این موشها پاكسازی شد.
وی خاطرنشان کرد: این عناصرهرجا که باشند، ما هم به آنجا می رویم، تا اینكه آنها را از كشور عراق بیرون برانیم.
یگان های نظامی به طور گسترده در اتوبان بین بغداد و سامرا مستقر شده اند. امنیت این اتوبوان بعد از درگیری های شدید با عناصر داعش تامین شده است.
یكی از سربازان عراقی به خبرنگار شبكه العالم گفت: ما چند مخفیگاه عناصر داعش را منهم كردیم. بسیاری از مناطق را پاكسازی نمودیم و ایست و بازرسی ها و گشتی ها به طور گسترده فعالند و روحیه همه خوب است.
نیروهای عراقی در استان صلاح الدین خود را برای عملیات گسترده‌ای به منظور پاكسازی مناطق باقی مانده از عناصر داعش، مانند عزیز بلد و الرویشد آماده می كنند.
پلیس استان دیالی روز یكشنبه گفت كه 17 تن از عناصر داعش در جریان پاكسازی دو منطقه در شمال شهر المقدادیه از پای در آمده‌اند.

پربیننده ترین خبرها