رمزگشایی اظهارات استاندار فراری نینوا درباره داعش

رمزگشایی اظهارات استاندار فراری نینوا درباره داعش
سه شنبه 24 تير 1393 - 10:30

رئیس شورای پشتیبانی "امر الربیعین" عراق تاکید کرد: اظهارات اخیر اثیل النجیفی استاندار نینوا، توطئه مشترک " نجیفی و داعش" را که باعث سقوط شهر موصل در شمال عراق شد، برملا کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری "عراق القانون" زهیر الجلبی در کنفرانسی مطبوعاتی، این پرسش را مطرح کرد که النجیفی از کجا می داند که گروه داعش پرچم های خود را بر فراز ساختمان های دولتی تحت کنترل خود به اهتزاز درآورده است؟
وی از دولت مرکزی عراق خواست تا اقدامات قانونی را علیه اثیل النجیفی به اتهام خیانت در دستور کار خود قرار دهد.
زهیر الجلبی تصریح کرد: اظهارات اثیل النجیفی درباره خروج گروه جنایتکار داعش از استان نینوا و تحویل زمام امور آن به گروه نقشبندیه، برملا کننده سطح همدستی و توطئه بین النجیفی و گروه‌های تروریستی است.
وی این پرسش را مطرح کرد که اثیل النجیفی از کجا می داند که گروه داعش استان موصل را تحویل گروه نقشبندیه می دهد؟ آیا وی با این دو گروه کانال های تماس و ارتباطی دارد؟
الجلبی افزود: دفاع النجیفی از گروه نقشبندیه و توصیف کردن عناصر آن به کسانی که از تجربه در مدیریت امور برخوردارند، بیانگر میزان همکاری او و بعثی ها است. نقشبندیه یک گروه تروریستی مشهور است و این گروه مسؤول وضع غرامت برای اهالی استان موصل در چهار سال گذشته است.
اثیل النجیفی استاندار فراری نینوا و برادر رئیس سابق پارلمان عراق روز یکشنبه گفت که گروه داعش خود را برای خروج از بخش چپ شهر موصل و تحویل آن به گروه نقشبندیه نزدیک به حزب بعث به ریاست عزت الدوری آماده می کند، و توافقی بین دوطرف وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها