القاعده مغرب هم خلافت بغدادی را نپذیرفت

القاعده مغرب هم خلافت بغدادی را نپذیرفت
سه شنبه 24 تير 1393 - 22:24

تشکیلات القاعده در کشورهای مغرب عربی با انتشار بیانیه‌ای بر روی اینترنت، بار دیگر بر بیعت با "ایمن الظواهری" سرکرده تشکیلات بین المللی القاعده و مردود دانستن اعلام "خلافت" در عراق و سوریه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاخه مغرب عربیِ تشکیلات القاعده با انتشار بیانیه ای بر روی اینترنت بر "بیعت" خود با ایمن الظواهری تأکید و اعلام کرد: این بیعت با هدف جهاد برای "بازپس گیری سرزمین های مسلمانان" و "ایجاد حاکمیت شریعت اسلامی" و "حاکمیت مجدد خلافت راشده" است.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: تشکیلات مذکور که در شمال و غرب افریقا فعالیت می کند، اعلام "خلافت" از سوی گروهک تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را مورد انتقاد قرار داده و پرسیده است: چگونه ممکن است چنین امری "بدون مشورت با سران مجاهدین که صداقت، تجربه و دلسوزی شان برای امت اسلامی" و تلاششان برای برپایی "خلافت راشده" ثابت شده است، اعلام شود؟

در ادامه این بیانیه، از سران گروهک تروریستی داعش پرسیده شده است: شما کجا و رهبری طالبان و فرمانده آن ملا عمر کجا؟! شما کجا و "شیخ ایمن الظواهری" و رهبران شاخه های القاعده در سایر مناطق کجا؟!

این تشکیلات همچنین از "فرماندان جهادی بارز" در مناطق مختلف جهان از جمله ایمن الظواهری و سرکرده کشور خودخوانده داعش، ابوبکر بغدادی خواست اختلافات را کنار گذاشته و مشکلات داخلی میان خودشان را به دور از رسانه ها، حل نمایند.

پربیننده ترین خبرها