برنامه آموزشی افسران اطلاعاتی صهیونیست در قطر

برنامه آموزشی افسران اطلاعاتی صهیونیست در قطر
جمعه 27 تير 1393 - 13:18

العالم - منابع امنیتی گزارش کردند که همزمان با وقوع تنش ها و درگیری ها در منطقه خاورمیانه، هشت افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به منظور آموزش 40 افسر دستگاه امنیت قطر وارد این کشور شده اند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه آمریکایی "السیلیه" در قطر محل آموزش این افسران گزارش شده است.

این منابع با تاکید بر استقبال هفته گذشته دستگاه اطلاعاتی قطر از هیات هشت نفره افسران ارشد صهیونیستی در این کشور، افزودند: این اقدام در راستای هماهنگی ها برای همکاری نظامی و امنیتی میان قطر و اسراییل در آینده، امضای پروتکل تبادل اطلاعات میان دو طرف و بازسازی ساختار سرویس اطلاعاتی قطر تحت نظارت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (C.I.A) صورت می گیرد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که پیشتر عناصری از سرویس اطلاعاتی قطر در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی به اتهام جاسوسی شناسایی و دستگیر شده بودند.

روزنامه مصری "الیوم السابع" به نقل از این منابع امنیتی گزارش کرد: کارشناسان اسراییلی با استفاده از آخرین ابزار جاسوسی در دنیای اطلاعات، مسوولیت آموزش نظامی و فنی تعدادی از عناصر اطلاعاتی قطر را بر عهده دارند.

دیوان پادشاهی و دستگاه امنیتی قطر این اقدام را در چارچوب ارتقای برنامه های کشوری و بالا بردن تونمندی های دستگاه اطلاعاتی، توسعه و کمک به عناصر زبده می داند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش مهمی در بازسازی ساختار دستگاه اطلاعاتی قطر بر عهده دارند و این برنامه در چارچوب حمایت از پروژه های قطر برای تسلط بر منطقه خاورمیانه و تنش های موجود در این منطقه صورت می گیرد.

به گفته منابع امنیتی، آموزش عناصر اطلاعاتی قطر در پایگاه نظامی آمریکایی "السیلسه" در نزدیکی دوحه پایتخت قطر، صورت خواهد گرفت و به عنوان نقطه اصلی شروع از همه امکانات و تجهیزات نظامی فرماندهی مرکزی آمریکا استفاده خواهد شد. این پایگاه نقش مهمی در تسلط آمریکا بر منطقه خلیج فارس دارد.

منابع امنیتی با تاکید بر ورود کاملا سری افسران اطلاعانی رژیم صهیونیستی به دوحه، فاش کردند که انتخاب پایگاه آمریکا در قطر به عنوان مرکز عملیات آموزش نوین عناصر اطلاعاتی قطر به خاطر محرمانه بودن این اقدام است.

این افسران که دارای گذرنامه های اروپایی از جمله انگلیسی و ایتالیایی هستند، آموزش بیش از 40 عنصر جدید را در دستگاه امینت قطر بر عهده دارند و حوزه مهم عملیاتی آنها در برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین مصر و نوار غزه عنوان می شود.

در پی کشف جاسوسی قطر در کشورهای حوزه خلیج فارس، تلاش های مستمر این کشور برای فتنه انگیزی در مصر و مخالفت تمام عیار با حکومت جدید مصر، دستگاه اطلاعاتی این کشور در ماه های آینده شاهد دگرگونی و تغییر فرماندهان ارشد خود خواهد بود.

بنا به گفته این منابع، آموزش عناصر اطلاعاتی قطر توسط افسران صیونیست حدود سه ماه خواهد بود و پس از آن اعضای جدید سرویس امنیت قطر به طور رسمی فعالیت خود را در خارج از دوحه و قبل از پایان سال جاری به عنوان مقدمه ای برای دامن زدن به اغتشاشات و ناآرامی در برخی از کشورهای عربی از جمله مصر پیش از سالگرد انقلاب 25 ژانویه آغاز خواهند کرد.

منابع امنیتی تاکید می کنند که نابودی بقایای ارتش های عربی و در راس آنها ارتش مصر که یکی از بزرگترین ارتش ها در منطقه خاورمیانه بوده و تنها تشکل نظامی که به طور مستقیم قدرت رویارویی با رژیم صهیونیستی را دارد، از پروژهای دستگاه اطلاعاتی قطر در آینده است و به منظور تحقق این هدف، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا همه اطلاعات لازم را در اختیار همتای قطری خود قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها