دلیل خشم علمای اهل تسنن عراق از اردن

دلیل خشم علمای اهل تسنن عراق از اردن
شنبه 28 تير 1393 - 14:02

رئیس جمعیت علمای عراق، مفاد بیانیه پایانی کنفرانس امان را محکوم کرد و اتخاذ موضعی واضح و آشکار ضد دولت اردن به سبب برگزاری چنین کنفرانس هایی را از دولت عراق خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد الملا" در بیانیه ای اعلام کرد: این گونه کنفرانس های مخدوش، در درجه نخست به همه عراقی و سپس به سنی ها ضربه می زند و ما را به عنوان حامیان تروریسم مسلح به افکار عمومی معرفی می کند، در حالی که ما بارها گفته ایم که اهل سنت عراق، از گروه های مسلح تروریست بیزارند.

در ادامه این بیانیه، به نقل از پایگاه خبری شبکه السومریه آمده است: این گونه کنفرانس ها، سبب ترویج طایفه گرایی و افزایش تنش های مذهبی می شود و هیچ کمکی به حل مشکلات عراق نمی کند.

 

جمعيت علماي عراق

وی تاکید کرد: سلاح به دست گرفتن و حمایت از گروه های مسلح و گروهک های تکفیری نظیر داعش و غیره، رویکردی برخلاف قانون و خارج از چارچوب قانون اساسی است و از نظر شرعی هم حرام است و قوانین بین المللی نیز آن را نمی پذیرد.

الملا سپس با انتقاد از اردن به سبب میزبانی چنین کنفرانس هایی گفت: اردن با میزبانی چنین کنفرانس هایی، خشونت و کشتار را میان طیف های مختلف ملت عراق ترویج می کند و این کار، خلاف اصل حسن همجواری است. 

رئیس جمعیت علمای عراق سپس از دولت عراق خواست ضد این گونه کشورها که تحریک به خشونت و کشتار میان مردم عراق می کنند، موضع سیاسی واضح و آشکار اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه عراق، در واکنش به برگزاری این کنفرانس، دیروز جمعه، سفیر عراق در پایتخت اردن را برای رایزنی فراخواند.

26

پربیننده ترین خبرها