داعش 2100 خانواده را در حومه حلب آواره کرد

داعش 2100 خانواده را در حومه حلب آواره کرد
يکشنبه 29 تير 1393 - 13:56

عناصر گروه تروریستی داعش با حمله به شهرها و روستاهای منطقه کوبانی در حومه شرقی حلب، 2100 خانواده کرد سوری را آواره کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد، گروه تروریستی داعش پس از درگیری با مبارزان کرد در کوبانی و تصرف این منطقه، اقدامات تجاوزکارانه بسیاری را در حق ساکنان آن مرتکب شد و علاوه بر قتل و آواره کردن مردم، به دارایی‌های عمومی و خصوصی شهروندان تجاوز کرد.
از ابتدای ماه ژوئیه تعداد زیادی از ساکنان این منطقه آواره شده و فاجعه انسانی به وقوع پیوسته که هنوز هم ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، از ابتدای ماه جاری، داعش به منظور حمله به روستاهای کردنشین واقع در منطقه جرابلس در حومه شرقی حلب و نزدیک شهر کوبانی، نیروهای بسیاری را در این منطقه مستقر کرده است. شهر کوبانی یکی از بزرگترین شهرهای کرد نشین سوریه است که تعداد زیادی از آوارگان سوری نیز در آنجا بودند.
بعد از درگیری‌های شدید عناصر داعش با مبارزان کرد که چند روز به طول انجامید، نیروهای کرد از این منطقه عقب نشینی کردند و داعش بر روستاهای خرب عطو، زور مغار، الزیاره، البیاضیه، جبنه، جاروخه، بیندر، تعلک، کندار، عبدکوی، الطباش، الملوح و سوسک، تسلط یافت.
درپی این درگیری‌ها و تسلط داعش بر این مناطق، ساکنین از ترس انتقام داعش و کشته یا بازداشت یا شکنجه شدن، منازل خود را ترک کرده و به سمت مرز ترکیه و یا شهر کوبانی و روستاهای اطراف آن رفتند.
از ابتدای ماه فوریه و تسلط داعش بر شهر تل ابیض در شرق منطقه کوبانی، به علت درگیری دائم در این منطقه، اکثر روستاهای آن خالی از سکنه شده است.
شبکه حقوق بشر سوریه، مجبور کردن مردم به ترک منازل و آواره کردن آنها با زور سلاح برای بدست آوردن زمین و نیز اعدام اهالی بدون محاکمه را از مصادیق جنایت جنگی دانست.
در این گزارش از شورای امنیت خواسته شده است تا ضمن ممانعت از رسیدن سلاح به داعش، مرتکبین این جنایتها را تحت تعقیب قرار دهد.
همچنین از کشورهای منطقه خواسته شده است تا به داعش کمک نکنند و مانع رسیدن سلاح و پول به آنها شوند و کمک های انسان دوستانه خود به آوارگان در حومه شرقی حلب را افزایش دهند.
گروه تروریستی داعش پیش از این نیز، پس از تسلط بر شهر "الشحیل" در استان دیرالزور سوریه بیش از 30 هزار نفر از مردم این شهر را مجبور به ترک خانه های خود کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها