عراق از مسؤولان اردنی توضیح خواست

عراق از مسؤولان اردنی توضیح خواست
دوشنبه 30 تير 1393 - 10:13

وزارت خارجه عراق، موافقت اردن با برگزاری کنفرانسی با حضور حامیان گروه‌های مسلح و تروریستی در امان را دخالت در امور داخلی عراق دانست، و از مقامات اردن درباره این موضوع توضیح خواست.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، دولت عراق با تعجب زیاد خبر برگزاری کنفرانسی را در اردن دریافت کرد که شخصیت ها و گروههایی در آن شرکت داشتند که دستان شان به خون عراقی ها آغشته شده است، و سعی دارند فرآیند سیاسی و دستاوردهای دموکراتیک ملت عراق را از بین ببرند.

در این بیانیه آمده است: موافقت با برگزاری اینگونه کنفرانس ها در امان، دخالت در امور داخلی عراق و نقض عرف دیپلماتیک و برخلاف مواضع بین المللی سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، کشورهای عضو دائم شورای امنیت و افکار عمومی جهانی حامی فرآیند سیاسی و تحولات دموکراتیک در عراق به شمار می رود.  

وزارت خارجه عراق در این بیانیه افزود: دولت عراق بعد از فراخوانی سفیر خود در امان و قبل از اتخاذ تصمیمات دیگر، از مقامات اردن انتظار دارد برای توجیه این موضع توضیح دهند؛ موضعی که برخلاف اظهارات عالیترین مقامات اردنی مبنی بر علاقه مندی به ادامه رابطه با عراق و عدم دخالت در امور داخلی آن است.

ناصر جوده وزیر خارجه اردن روز شنبه ادعا کرد که کشورش با کنفرانس مخالفان عراق که چهارشنبه گذشته در امان برگزار شد، ارتباطی ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها