محکومیت تخریب آثار دینی و مذهبی توسط داعش

محکومیت تخریب آثار دینی و مذهبی توسط داعش
جمعه 3 مرداد 1393 - 10:21

العالم - کاربران شبکه های اجتماعی پس از ویرانی مرقد یونس (ع) و دانیال (ع) توسط تروریست های داعش ، این اقدام ها را وحشیانه توصیف کرده و آن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تصاویر مرقد یونس پیامبر علیه السلام در شرق موصل پس از انفجار توسط گروهک تروریستی داعش روز گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در یکی از این تصاویر دود زیادی دیده می شود و در تصویر دیگر مرقد یونس پیامبر(ع) مشاهده می شود که کاملا ویران شده و مردم دور آن جمع شده اند.

کاربران فیسبوک پس از شنیدن خبر انهدام قبر یونس پیامبر(ع) و دانیال پیامبر(ع) با یادداشت های انتقادی این اقدام تروریست ها را محکوم و خشم خود را نشان دادند.

 

تخريب مرقد حضرت يونس(ع)

سایت فیسبوک در عراق از سوی مسئولان عراقی مسدود شده اما کاربران با برخی فیلتر شکن ها وارد آن می شوند.

یک منبع محلی در استان نینوا روز پنجشنبه (دیروز) اعلام کرده بود که نیروهای داعش مرقد یونس پیامبر(ع) و امام ابو العلی و یک حسینیه و یک مسجد را در شهر موصل منفجر کردند.

این اقدام داعش کمتر از 24 ساعت پس از انفجار مرقد امام یحیی ابو القاسم(ع) در غرب موصل به وقوع پیوست.

تروریست های داعش در 4 ژولای (13 تیر) مرقد امام السلطان عبدالله بن عاصم بن عمر بن الخطاب را با تعدادی بمب منفجر کردند و در 25 ژوئن (4 تیر) نیز مقام امام العباس(ع) در روستای الکبه در 10 کیلومتری شمال موصل را منفجر کردند؛ همچنین دو حسینیه هم در روستای شریخان علیا و سفلی در 15 کیلومتری شمال موصل توسط تروریست های داعش منفجر شد.

یک منبع امنیتی در گفت وگو با پایگاه خبری السومریه نیوز، گفت: تروریست های داعش عصر دیروز مرقد شیخ صالح واقع بین روستای تل حمه و حفته خار در 45 کیلوکتری جنوب کرکوک را ویران کردند.

همچنین یک منبع امنیتی و شاهدان عینی در استان کرکوک گفتند که تروریست های داعش حسینیه ها و مراقد دینی در روستای بشیر در جنوب استان کرکوک را ویران کردند.

گروهک تروریستی - تکفیری داعش پس از یورش به عراق و تصرف برخی از شهرهای این کشور اقدام به تخریب بسیاری از مرقدهای پیامبران، مساجد، حسینیه ها و همچنین کلیسا ها نموده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها