پیشروی ارتش سوریه در قلمون و جوبر + فیلم

يکشنبه 5 مرداد 1393 - 13:58

ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریست ها، کنترل مناطق دیگری را در قلمون در دست گرفت و به پیشروی در غوطه شرقی و جوبر در ریف دمشق ادامه داد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار العالم در سوریه روز یکشنبه گزارش داد؛ منطقه کوهستانی "قلمون" در مرز لبنان در گستره ای 100 کیلومتری شاهد درگیری های شدید ارتش سوریه با گروه های تروریستی بویژه "جبهة النصره" بود.

ارتش سوریه کنترل منطقه "طلعة موسی" و تپه های اطراف آن را در اطراف "عرسال" در اختیار گرفت و در مناطق "فلیطه" و "راس المعره" نیز به پیش روی هایی دست یافت. در این حملات دهها تن از تروریست های جبهة النصره به هلاکت رسیدند.

توپخانه ارتش سوریه همچنین تروریست های فراری از درگیری های قلمون را در ارتفاعات "الزبدانی" هدف قرار داد.

درگیری های شدیدی نیز میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها در چند محور در منطقه "جوبر" رخ داد. ارتش سوریه در بخش جنوبی میدان "میسلون" توانست ضربات شدیدی به تروریست ها وارد کند و شماری از افراد جبهه النصره و گروهک موسوم به "لواء الحبیب المصطفی" از جمله سرکرده نظامی این گروه را به هلاکت برساند.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری به خبرنگار شبکه العالم گفت: دشواری درگیری ها در جوبر بدان خاطر است که این درگیری ها در داخل تونل ها رخ می دهد؛ این تونل ها فقط ویژه عبور افراد نیست، بلکه محل اقامت و اتاق عملیات سران گروه های تروریستی نیز است.

به گفته این کارشناس نظامی تاکنون 7 تونل یا تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است یا زیر آتش نیروهای سوری قرار دارد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به ورودی غربی منطقه "زبدین" در غوطه شرقی استان ریف دمشق راه یافتند و مقرهای تروریست ها را در این منطقه و مناطق "کفرباطنه"، "جسرین" و "دوما" به شدت زیر آتش گرفتند.

07.26       

پربیننده ترین خبرها