يديعوت آحارنوت: نابودي تونلها درغزه ممكن نیست

يديعوت آحارنوت: نابودي تونلها درغزه ممكن نیست
يکشنبه 5 مرداد 1393 - 16:49

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" چاپ فلسطین اشغالی یکشنبه در مطلبی خاطرنشان کرد: مقاومت در ژن جنبش حماس است و اسراییل به دنبال برون رفت از وضع کنونی است زیرا نابودی تونلها در نوار غزه غیر ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی گردانهای شهید عز الدین قسام به نقل از این روزنامه افزود: ناحوم برنیاع خبرنگار یدیعوت آحارونوت در مطلبی خاطرنشان کرد اسرائیل به دنبال طرحی است که به عملیات نظامی در غزه پایان داده شود زیرا نابودی تونلها که هدف اصلی عملیات نظامی علیه غزه محسوب می شود، غیر ممکن است.
برنیاع در مقاله ای که امروز با عنوان "چگونه از این وضع خارج شویم" منتشر شد، افزود: اسرائیل به دنبال طرحی است که به عملیات نظامی در نوار غزه پایان داده شود و در نشست های کابینه کوچک (شورای کوچک دولت) در این خصوص بحث و گفت وگو می شود چرا که این شورا فهمیده است نمی توان تونلها را نابود کرد.
خبرنگار یدیعوت آحارونوت گفت: از این که اسامی جدیدی به فهرست کشته های اسرائیلی افزوده شود بیمناکیم زیرا باعث تضعیف روحیه ارتش و غیر نظامیان است.
برنیاع که به سازمان امنیتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا فرمول آتش بسی را مطرح و بین طرح آتش بس مصر و پیشنهاد آتش بس موقت قطر جمع کرده است و در آن درباره خواسته های حماس صحبت می شود. اسرائیل مجبور است زیر نظر کری و اروپایی ها در این خصوص مذاکره کند.
وی مذاکره از روی اجبار را داروی تلخی برای اسرائیل توصیف کرده است.
خبرنگار یدیعوت آحارونوت خاطرنشان کرد، یکی از ژنرالهای اسرائیلی گفته است مقاومت بخش جدایی ناپذیر حماس و ژن آن است و توافق بشود یا نشود پس از این جنگ، کار ساخت راکت و موشک ازسرگرفته خواهد شد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی انتقادی از عملکرد جان کری برای برقراری آتش بس در غزه نوشت: کری ضداسرائیلی نیست؛ برعکس، دوست واقعی اسرائیل است. اما عملکرد وی در روزهای اخیر در مورد آتش بس غزه، تردیدهای جدی را در مورد قضاوت و درکش از اتفاقات منطقه ای ایجاد کرده است.
این روزنامه صهیونیستی نوشت، پیش نویسی که کری روز جمعه به اسرائیل ارائه کرد موجب شگفتی وزرای کابینه شد، نه تنها به این خاطر که دقیقا برعکس آن چیزی بود که وی کمتر از 24 ساعت قبل به آنها گفته بود، بلکه بیشتر به این خاطر که احتمالا به دست خالد مشعل نوشته شده بود. این پیش نویس تمام آنچه حماس آرزویش را داشت را در خود داشت.
هاآرتص خاطرنشان کرد، این سند موقعیت حماس در نوار غزه را به رسمیت شناخته، وعده کمک میلیاردی را به این سازمان داده و هیچ گونه درخواستی برای برچیدن موشک ها، تونل ها یا دیگر تسلیحات سنگین در دسترس حماس را شامل نمی شود. این سند اسرائیل و حماس را در یک سطح قرار داده و اصلا به نظر نمی رسد که اولی، متحد اصلی آمریکا و دومی به زعم اسرائیل یک گروه تروریستی است که بخشی از قلمروی فلسطین را در یک کودتای نظامی تصرف کرده و هزاران موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها