مواضع عجیب رسانه های مصری در بمباران غزه + فیلم

پنج‌شنبه 9 مرداد 1393 - 23:18

قاهره (العالم)- برخي از شبكه هاي خصوصي مصر گروه هاي مقاومت فلسطيني را به باد انتقاد گرفته و آن ها را به دست داشتن در كشتارهاي باريكه غزه متهم كرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، در اقدامي كه درنوع خود بي سابقه به شمار مي رود، برخي از دست اندركاران رسانه هاي مصر، رژيم صهیونیستی را به پاكسازي باريكه غزه از وجود جنبش حماس فرا خوانده اند.
اين درحالي است كه مصري ها اقدامات رژیم صهیونیستی در سال 1970 در استان الشرقيه را فراموش نكرده اند و درآن سال، این رژیم به مدرسه بحر البقر حمله كرد و 70 كودك مصري را كشت و بدون شك اين رويداد، خاطرات دردناكي را براي مصري ها به همراه دارد، اما به نظر مي رسد كه اين جنايت و ديگر جنايت هاي رژيم صهیونیستی، از سوي برخي از دست اندركاران رسانه هاي مصر فراموش شده است.
برخی از اصحاب رسانه در مصر، جنايت هاي رژيم صهیونیستی در حق ساکنان غزه و نقش مقاومت در مقابله با تجاوزهاي این رژيم  را ناديده مي گيرند، و کار به این جا هم ختم نمي شود، تا جایي كه برخي از آنان جنبش حماس را بدون دليل به توافق با رژيم صهیونیستی براي حمله زميني به باريكه غزه به منظور كسب دستاوردهاي سياسي متهم كرده اند!!!  
افزون بر اظهارات تحريك آميزي كه توفيق عكاشه مجری مصری هر از گاهي درباره قضيه فلسطين ايراد مي كند، مي توان به سخنان مظهر شاهين، مبلغ سلفي اشاره كرد كه در گفت وگويي تلويزيوني با يكي از شبكه هاي مصر گفت كه حماس ساخته دست رژیم صهیونیستی است و هدف از آن در وهله اول تحقق امنيت این رژیم و در درجه دوم تهديد امنيت ملي مصر و در وهله سوم، از بين بردن قضيه فلسطين است. !!
رسانه هاي خصوصي مصري دشمن جديدي به نام حماس را ايجاد كرده اند و علت آن شايد به اختلافات آشكار ميان صاحبان اين شبكه ها و گروه ممنوع الفعاليت اخوان المسلمين در مصر باز مي گردد و شايد هم علت آن، اعتقاد برخي از آن ها به وجود رژیم صهیونیستی و انکار فلسطین باشد.
"لميس جابر" از نويسندگان مصري نیز در آخرين ديداري كه با رسانه ها داشت، مدعي شد كه حماس حامي قضيه فلسطين نيست.
با اين حال، اظهارنظرهاي رسانه ها، موضع رسمي مصر را تشكيل نمي دهد و دراين باره، ايمن سمير، سردبير روزنامه السياسه مصر گفته است كه شبكه هاي خصوصي مصر از رويكردهاي افكار عمومي مصر و از منافع دولت كه معتقد است غزه، خط اول دفاع از امنيت ملي مصر است، منحرف شده اند و در مسيري پيش رفته اند كه حتي ارتش رژيم اشغالگر را تقدير مي كنند و اين مساله، نه از نظر مردم و نه از نظر مسوولان دولتي قابل قبول نيست.
منشوري براي شرافت رسانه اي در مصر وجود ندارد، و همين مساله باعث شده است كه به اعتقاد ناظران، تجربه هاي رسانه اي با همه قوانين و مقررات حرفه اي درمغايرت باشد و بر تعامل جامعه مصر تاثير منفي بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها