هلاکت 200 تروریست در درگیری با ارتش سوریه

هلاکت 200 تروریست در درگیری با ارتش سوریه
شنبه 11 مرداد 1393 - 18:45

در درگیری‌ها و کمین‌های ارتش سوریه بر ضد "جهادی"های وابسته به داعش و جبهه النصره در منطقه قلمون و نزدیک مرزهای لبنان، 200 تروریست به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، شبکه المنار تعداد تروریست هایی را که در تازه ترین عملیات ارتش سوریه از پای در آمده اند را 200 نفر اعلام کرد.

یک منبع نظامی سوریه هم در گفتگو با فرانس پرس، گروه های تروریستی شب گذشته تلاش کردند که از خاک لبنان به سمت جرود قلمون نفوذ کنند، اما واحدهای ارتش مانع این نفوذ شدند و توانستند تعداد زیاد از آنها را به هلاکت برسانند.

تلویزیون رسمی سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای ارتش از نفوذ گروههای تروریستی از مرزهای لبنان و منطقه جرود عرسال به شهرک الجبه در قلمون واقع در ریف دمشق جلوگیری کردند و ده ها تن از آنها را از پای در آوردند.

نیروهای ارتش سوریه در نیمه آوریل گذشته پس از ماهها درگیری شدید، تقریبا تمام منطقه قلمون را پاکسازی کردند و تعداد زیادی از تروریست ها بعد از عقب نشینی از شهرها و روستاها به تپه ها ، غارها و دره های واقع در کوههای قلمون پناه بردند و اینک برای اجرای عملیات غافلگیرانه علیه پایگاه ها و موانع نظامی ارتش سوریه از مخفیگاه های خود بیرون آمده اند.

رامی عبدالرحمن مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه (نزدیک به مخالفان) هم خاطرنشان کرد: در پی درگیری های دیروز جمعه که بعد از حمله تروریست ها به یک پست بازرسی نیروهای سوری در منطقه قلمون آغاز شد، ارتش سوریه به افراد مسلح یورش برد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تعداد تروریست هایی را که به جرود قلمون پناه برده اند؛ حدود 4 هزار نفر پیش بینی می کند که بیشتر آنها وابسته به داعش و جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و بعضی گروههای کوچک به اصطلاح "اسلامگرا" هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها