گزارش اختصاصی از عملیات شهادت طلبانه قدس + فیلم

سه شنبه 14 مرداد 1393 - 12:47

محافل رسانه‌ای فلسطینی عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در قدس را پاسخی به تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دانستند.

"خضر شاهین" خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، یک جوان فلسطینی به نام "محمد جعابیص" از اهالی منطقه جبل المکبر در شهر اشغالی قدس دیروز با یک بیل مکانیکی به اتوبوس شهرک نشینان صهیونیست در محله الشیخ جراح حمله کرد، که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن 5 نفر دیگر منجر شد.
نیروهای رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله این جوان را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
"احمد جلال" از روزنامه‌نگاران فلسطینی به خبرنگار العالم درباره عملیات شهادت طلبانه  قدس گفت: به نظر می رسد که جامعه فلسطینیان به علت تجاوزگری ارتش رژیم اسرائیل علیه نوار غزه در التهاب و خروش به سر می برد و آنطور که به نظر می آید این عملیات شهادت طلبانه در پاسخ به این تجاوزگری انجام شد.
دیروز همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی و گروهی از شهرک نشینان به مسجد الاقصی یورش بردند؛ همزمان با این اقدام تجاوزکارانه نمازگزاران فلسطینی برای دفاع از این مسجد به سرعت وارد عمل شدند و نیروهای رژیم صهیونیستی هم به سمت آنها بمب های صوتی، گلوله های گاز اشک آور و پلاستیکی شلیک کردند، که به آسیب دیدن 20 نمازگزار منجر شد.
دیروز پس از این ماجرا، درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزاران شهر قدس بسته شد.
یک شهروند فلسطینی درمصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: این اقدام تعرض به این مکان مقدس و به طور مشخص مسجد الاقصی به شمار می رود.
یک شهروند دیگر فلسطینی نیز با اشاره به حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی، به خبرنگار العالم گفت: آنها بمب های صوتی و گاز اشک آور شلیک کرده و نمازگراران را به خروج از درب مسجد الاقصی وادار کردند؛ و این درحالی است که نماز خواندن در مسجد الاقصی حق مسلمانان است.
شهر اشغالی قدس شاهد التهاب و تظاهرات شهروندان فلسطینی علیه اقدامات و تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که درجریان آن صدها نفر شهید و هزاران نفر زخمی شده اند.

MKH-5-07:38

پربیننده ترین خبرها