انتقاد عفو بین‌الملل از رفتار ارتش نیجریه با بوکو حرام

انتقاد عفو بین‌الملل از رفتار ارتش نیجریه با بوکو حرام
سه شنبه 14 مرداد 1393 - 15:18

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که ارتش نیجریه در جریان نبرد با گروه تروریستی بوکوحرام جنایت جنگی مرتکب شده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عفو بین الملل تأکید کرده است که فیلم‌ها، عکس‌ها و شهادت‌هایی که این سازمان جمع آوری کرده است، سربازانی را نشان می دهد که درحال اعدام خارج از چارچوب قانون در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه هستند.
بوکوحرام اکثر حملات خود را در این ایالت اجرا کرده است.
یکی از این فیلمها، 16 جوان را نشان می دهد که سرشان بریده می شود و یا از ناحیه سر هدف گلوله قرار می گیرند؛ سپس اجساد آنان از سوی مردانی که به نظر می رسد سرباز یا اعضای شبه نظامیان مورد حمایت ارتش هستند، در گورهای دسته جمعی دفن می شود.
این شبه نظامیان برای کمک به ارتش در مقابله با بوکوحرام تشکیل شده اند.
همچنین فیلم دیگری منتشر شده است که آثار حمله بوکوحرام به یک روستا در منطقه مایدوجوری را نشان می دهد که تروریست‌های بوکوحرام در آنجا حدود یکصد نفر را کشه و دهها خانه را ویران کردند.
سالیل شیتی دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: اینها دلایل جدید و شوک آمیزی است که بار دیگر ثابت می کند طرفهای درگیر جنایت های هولناکی را مرتکب می شوند.
اما کریس اولوکولادی سخنگوی ارتش نیجریه با رد این اتهامات گفت: نیروهای مسلح از پایبندی کشور به احترام به قوانین در همه فعالیت ها آگاه هستند؛ و هرگز هرگونه نقض حقوق بشر را –آنگونه که در این ویدئو نشان داده شده است- تشویق نکرده و یا از آن چشم پوشی نکرده اند.
وی افزود: با این وجود، درباره این ادعاها تحقیقات انجام خواهد شد، و اگر دست داشتن سربازی در آنها ثابت شود، محاکمه خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها