یونیسف از جنایت داعش علیه کودکان عراقی خبر داد

یونیسف از جنایت داعش علیه کودکان عراقی خبر داد
چهارشنبه 15 مرداد 1393 - 10:00

العالم - صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) از جان باختن 40 كودک از اقليت ايزدی در شمال عراق خبر داد و تأکید کرد که این کودکان به دلیل اقدامات داعش شرایط بسیار بدی را سپری می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، يونيسف با صدور بيانيه اي اعلام كرد، گزارش ها حاکی است که اين كودكان بر اثر خشونت مسلحانه، آوارگي و كمبود آب طي دو روز گذشته جان باخته اند و اين امر نگراني زيادي را ايجاد كرده است.
يونيسف در اين بيانيه افزود: خانواده هايي كه مجبور به فرار از مناطق سنجار شده اند، نياز به كمك فوري دارند؛ در اين ميان 25 هزار كودك نيز كه در مناطق كوهستاني اطراف سنجار سرگردان هستند به شدت به كمك هاي انسان دوستانه از جمله آب آشاميدني و خدمات بهداشتي نياز دارند.
سازمان مزبور افزوده است تسلط روز يكشنبه گروه "دولت اسلامي" بر منطقه سنجار در استان نينوا در شمال غرب عراق سبب شده است كه كودكان در معرض بيشترين تهديد و خطر قرار گيرند.
یونیسف از همه ارگان ها و طرف ها خواست براي منتقل كردند كودكان به مناطق امن تلاش كنند.
تروریست های گروه موسوم به "دولت اسلامي" (داعش) كه بر مناطق بسیاری از شمال عراق مسلط شده اند، كنترل منطقه سنجار را به دست گرفتند.
اين شهر نزديك مرز سوريه قرار دارد و محل زندگی ايزديهاي عراق است.
به دنبال حمله به سنجار هزاران نفر با وحشت از خانه هاي خود بيرون آمدند و به سوی كوه ها فرار كردند.
شهروندان ايزيدي محاصره شده در مناطق سنجار اعلام كردند كه ده ها تن از كودكان به علت گرسنگي و تشنگي جان باختند و داعش ده ها تن از ايزدي ها را به قتل رسانده و ده ها تن از زنان را نيز ربوده است.

تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) روز یکشنبه (12 مرداد ماه ) پس از عقب نشینی نیروهای کُرد پیشمرگه بدون درگیری، شهرستان سنجار و منطقه ربیعه در غرب استان موصل را به کنترل خود درآوردند.
داعشی ها مقام حضرت زینت (س) در این منطقه را منفجر کردند و این علاوه بر منفجر کردن تمام اماکن زیارتی ایزدیها در سنجار است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها