ابوزهری خبر توافق برای تمدید آتش بس را رد کرد

ابوزهری خبر توافق برای تمدید آتش بس را رد کرد
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 08:16

سخنگوی جنبش حماس اخبار منتشر شده درخصوص توافق برای تمدید آتش بس به مدت 72 ساعت در غزه را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سامی ابوزهری بامداد امروز پنجشنبه در سخنانی کوتاه اعلام کرد: تمدید 72 ساعته آتش بس مطرح نبوده است و اخبار مربوط به تمدید آتش بس صحت ندارد.

منابع صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کردند که در خصوص تمدید دوره آتش بس به مدت سه روز توافق بین فلسطینی ها و رژیم اسرائیل صورت گرفته است.

این درحالی است که نیروهای مقاومت فلسطین در غزه اعلام کردند که همچنان آماده دور جدیدی از نبرد تا پاسخ به همه خواسته های مطرح خود در میز مذاکرات در قاهره هستند.

این نیروها تاکید کردند: در صورتی که هیچ پیشرفتی در مذاکرات قاهره به نفع شروط مقاومت حاصل نشود، زمان آتش بس کنونی ساعت هشت صبح فردا جمعه به پایان می رسد.

درهمین حال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تاکید کرد که هیچ توافقی بر سر تمدید آتش بس موقت با اسرائیل حاصل نشده است.

موسی ابومرزوق شامگاه چهارشنبه در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر تصریح کرد که تا به این لحظه توافقی بر سر تمدید آتش بس موقت در غزه حاصل نشده است.

این در حالی است که یک مسئول اسرائیلی شامگاه امروز چهارشنبه اعلام کرده بود که اسرائیل با تمدید آتش بس موقت بدون هیچ پیش شرطی موافقت کرده است.

قبلا نیز یکی از فرماندهان گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده بود که تمدید آتش بس موقت با اسرائیل در صورت عدم پیشرفت مذاکرات قاهره و عدم موافقت اسرائیل با شروط و خواسته های مقاومت غیر ممکن خواهد بود و در این صورت، مبارزان قسام عملیات های خود بر علیه اسرائیل را از سرخواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها