اذعان اردوغان به عضویت اتباع کشورش در داعش

اذعان اردوغان به عضویت اتباع کشورش در داعش
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 08:55

دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به خدمت اتباع این کشور در گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) که در سوریه و عراق می جنگند، اذعان کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دولت ترکیه اعتراف کرد که گروه داعش حدود هزار شهروند ترک را با حقوق های بسیار اغوا کننده، برای جنگ در عراق و سوریه جذب کرده است.

روزنامه آمریکایی "وورلد تریبیون"(World Tribune) در گزارشی به نقل از مسوولان ترکیه که نامی از آنها برده نشده، خاطرنشان کرد: این مسوولان به پارلمان اطلاع داده اند که حدود هزار شهروند ترک در کنار گروه داعش در حال جنگ هستند.

این روزنامه به نقل از مسوولان مزبور افزود: داعش حقوق های بسیار اغوا کننده به ترک ها پیشنهاد می دهد و جذب افراد در مساجد و مدارس و حتی در میان نیروهای امنیتی صورت می گیرد.

یکی از مسوولان خاطرنشان کرد که گروه داعش اقدام به جذب نیروها و افراد در تمام نقاط منطقه می کند و ترکیه از این امر مستثنی نیست.

روزنامه دولتی الصباح عراق چندی پیش فاش کرد که عناصر گروه داعش قبل از ورود به شهر موصل در شمال این کشور، در ترکیه آموزش نظامی دیده بودند.

منابع آگاه به روزنامه الصباح گفتند: عناصر گروه داعش پیش از ورود به موصل، در شهر غازی عنتاب ترکیه آموزش هایی دیده بودند.

این منابع افزودند: بودجه این پروژه را چندین طرف که بارزترین آنها عربستان، اسرائیل و قطر بود، تامین کرد و ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی تروریست و شاکر وهیب تروریست و همراهانش در این پادگانها دستکم دو سال آموزش دیدند.

این منابع تصریح کردند: پادگان های شهر غازی عنتاب، عناصر مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه و دیگر گروههای مسلح را آموزش دادند.

احزاب و مسئولان مخالفت در ترکیه نیز در ماههای اخیر به طور مکرر از ارتباط دولت اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی آنکارا از این گروه سخن گفته اند. آنها همچنین از درمان عناصر مسلح درحال نبرد در سوریه در بیمارستانهای مرزی ترکیه سخن گفتند.

برخی منابع نیز گفتند که دولت ترکیه محموله های نفت گروه داعش را بعد از تسلط این گروه بر برخی چاههای نفت سوریه و عراق، در بازارهای جهانی می فروشد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها