بحرین: چرا قطر مثل ما عمل می‌کند؟!

بحرین: چرا قطر مثل ما عمل می‌کند؟!
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 16:21

دولت بحرین که خود با اعطای تابعیت به شهروندان کشورهای مختلف، از سال‌ها پیش در صدد بر هم زدن ترکیب جمعیتی این کشور بر اساس گرایش‌های طایفه‌ای است، از اقدام دولت قطر در دادن تابعیت به برخی شهروندان خود به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اقدام قطر در اعطاي تابعيت به تعدادي از شهروندان بحريني با واکنش تند معاون امور تابعيت، گذرنامه و اقامت در وزارت کشور بحرين روبرو شده است.

در بیانیه صادر شده توسط وزارت كشور بحرین، از قطر خواسته شده تا موضع خود را در این مورد بازنگری کند، زیرا دادن تابعیت به شهروندان بحرینی، بازتاب منفی بر امنیت بحرین و منافع ملی کلان این کشور دارد.

بحرین، عصر روز چهارشنبه قطر را متهم کرد که به برخی از اعضای خانواده های بحرینی به صورت گزینشی تابعیت می دهد که این اقدام، مخالف با قوانین حاکم بر پادشاهی بحرین در این زمینه می باشد.

راشد بن خلیفه آل خلیفه، معاون وزارت كشور بحرین در امور ملیت، گذرنامه و محل اقامت، از همه شهروندانی که در این زمینه اقدام کرده اند، خواست تا به شرایط قانونی التزام داشته باشند. وی با اشاره به اين که قطر به تعدادي از افراد و خانواده هاي بحريني با وعده هاي واهي و بدون در نظر گرفتن قوانين موجود در بحرين تابعيت قطري داده، ابراز اميدواري کرد که اين کشور در مواضع خود تجديد نظر کند چرا که اين اقدام به نفع امنيت و منافع ملي بحرين نيست.

وی همچنین بر اجرای توافقنامه ریاض که در تاریخ 17 آوریل 2014، امضا شد، تاکید کرد. این  توافقنامه بر عدم دخالت در امور داخلی هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حفاظت از امنیت جمعی اعضای  شورا تاکید می کند.

گفتنی است که اتهامات بحرین به قطر در حالی مطرح می شود که مخالفان بحرینی بارها اعتراض خود را نسبت به رژیم آل خلیفه به خاطر دادن تابعیت بحرینی به اتباع کشورهای گوناگون و دارای مذهب معین؛ و استفاده از آنها در پست های امنیتی برای سرکوب مردم، اعلام کرده و این اقدام را موجب بر هم خوردن توازن فرهنگی و اجتماعی بحرین دانسته اند

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها