تبلیغ متفاوت داعش برای جذب زنان غربی به جهاد نکاح

تبلیغ متفاوت داعش برای جذب زنان غربی به جهاد نکاح
پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 - 20:36

گروهک تروریستی داعش، فعالیت تبلیغاتی خود در اینترنت را برای جذب زنان و دختران درغرب به منظور ملحق شدن به این گروه گسترش داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مجموعه گزارش هایی که نویسنده و وبلاگ نویسی به نام "جیمی دتمر" تهیه کرده است، حاکی از آن است که داعش از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی درجستجوی دختران و زنانی است که خواهان پیوستن به این گروه هستند.

داعش برای این منظور، از تبلیغ به شیوه انتشار عکس های فجیعی که غالباً جهادی ها در اینترنت منتشر می کنند، (مانند عکس های بریدن سر ده ها سرباز ارتش سوریه در ماه گذشته بعد از سلطه بر پایگاهی در استان الرقه)، پرهیز می کند و به جای آن با استفاده از روشی که یکی از تحلیلگران آن را "فضای خاص" نامیده، تشویق به زندگی  خانوادگی "جهادی" و کسب شرف از طریق به دنیا آوردن "مبارزان" جدید برای خدمت به اسلام را به کار می برد.

به نوشته راشا تودی، داعش در تبلیغات خود در اینترنت، بر روی احساس " سعادت"ی که زنان با تشکیل خانواده و خدمت کردن به مرد مبارز در راه اسلام پیدا خواهند کرد، تمرکز کرده است.

یک تحلیلگر آمریکایی هشدار داده است که این جذب نیرو ممکنست در راستای همان شیوه ای قرار داشته باشد که درآن زنان برای ازدواج با جهادی ها، از غرب به سوریه می روند.

گفته می شود که مسئولان انگلیسی از رفتن حدود 12 دختر از جمله چند نوجوان انگلیسی به سوریه برای ازدواج با اعضای داعش مطمئن شده اند. همچنین گزارش های متعددی درباره سفر زنان اروپایی به سوریه برای ملحق شدن به گروه های "جهادی" منتشر شده است.

در ماه آوریل، دو دختر 15 و 16 ساله اتریشی ناپدید شده و بعداً مشخص شد که آنان به سوریه رفته اند و اکنون اینترپل در جستجوی آنان است.

در ماه می گذشته نیز دو خواهر دوقلوی 16 ساله از شهر منچستر انگلیس برای ازدواج با عناصر جهادی به سوریه رفتند. "سلمى" و "زهره" هالاني در تماس تلفنی با خانواده هایشان اعلام کردند که به سوریه رسیده اند و هرگز به انگلیس بازنخواهند گشت.

همچنین در ماه ژوئیه، دفتر تحقیقات فدرال انگلیس، دنفر شانون، پرستار 19 ساله را که اخیراً به اسلام گرویده بود، درحالی بازداشت کرد که درحال آماده شدن برای سوار شدن به هواپیما و سفر به ترکیه برای ورود به سوریه بود.

این دختر گفته بود که از طریق یک مرد تونسی که در اینترنت مدعی شده برای داعش می جنگد، برای رفتن به سوریه جذب شده است.

همچنان اخباری منتشر شده است که زنی انگلیسی به نام "أم ليث" که با یکی ازعناصر جهادی داعش ازدواج کرده، از طریق شبکه های اجتماعی، زنان دیگری را که تمایل دارند مانند وی به سوریه بروند، تشویق می کند.

ام لیث در تویتر دارای بیش از 2000 "دنبال کننده" است و از طریق اینترنت، به کاربران در زمینه چگونگی رفتن به سوریه و شرکت در "جهاد" مشورت می دهد.

پربیننده ترین خبرها