سعد حریری به لبنان بازگشت

سعد حریری به لبنان بازگشت
جمعه 17 مرداد 1393 - 13:43

العالم - سعد حریری رئیس جریان المسقبل لبنان پس از سه سال اقامت در خارج و عمدتا در عربستان سعودی ، به لبنان بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حریری روز جمعه پس از ورود به لبنان با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

اقامت حریری در فرانسه و عربستان در سالهای گذشته موجی از انتقادها علیه وی را در پی داشت. او را آغاز درگیری های سوریه و حملات تروریست ها به این کشور با آمریکایی ها در باره سرنگونی بشار اسد شرط بندی کرده و گفته بود فقط از طریق فرودگاه دمشق به بیروت بازخواهد گشت .

رئیس جریان المستقبل روز چهارشنبه در جده اعلام کرد که عربستان یک میلیارد دلار برای کمک به ارتش لبنان در درگیری با گروههای تروریستی در شهر عرسال و مرز با سوریه اختصاص داده است.

سعد حریری روز چهارشنبه در اظهاراتی برخلاف همپیمانان سیاسی خود در گروه 14 مارس و حتی اعضای حزب متبوعش با تاکید به اینکه هیچ طرفی حق ندارد حضور حزب الله در سوریه را بهانه تجاوز به لبنان قرار دهد، گفت: با تمام توان و بدون قید و شرط از ارتش لبنان حمایت می‌کنم.

حریری همچنین در اظهاراتی دیگر اعلام کرد: «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی یک میلیارد دلار برای مبارزه با تروریسم به لبنان کمک کرد.

وی که رابطه بسیاری نزدیکی با عربستان دارد و اقامت در شهر جده عربستان سعودی را به سکونت در کشورش ترجیح داده است،‌ در حالی از کمک یک میلیارد دلاری پادشاه عربستان به کشورش خبر داد که تا کنون چنین خبری از سوی منابع رسمی بیروت نیز تایید نشده است.

عرسال لبنان چند روزی به صحنه آشوب و تنش تبدیل شد و روز پنجشنبه منابع خبری گزارش کردند که آرامش نسبی در حال بازگشت به منطقه است.

پربیننده ترین خبرها