پیش نویس قطعنامه تحریم داعش روی میز شورای امنیت

پیش نویس قطعنامه تحریم داعش روی میز شورای امنیت
جمعه 17 مرداد 1393 - 18:09

دولت انگلیس پیش نویس قطعنامه ای را برای تحریم گروه مسلح و تکفیری موسوم به "دولت اسلامی" داعش به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، "مارک لیال گرانت" نماینده انگلیس در شورای امنیت و رییس دوره ای این شورا اعلام کرد: دولت انگلیس پیش نویس قطعنامه ای را ارائه کرده است که حاوی پیام محکومیت شدید داعش و اقداماتی عملی برای مقابله با این گروه و مقابله با هرگونه پیوستن به آن است. سرکردگان اصلی داعش نیز در فهرست تحریم های شبکه القاعده درج شده اند.

مارک گرانت همچنین ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای امنیت بتوانند پیش نویس این قطعنامه را در چند روز آینده بررسی و تصویب کنند.

گروه بعثی و تکفیری داعش اخیرا به تحرکات گسترده نظامی در شمال عراق از جمله در استان های نینوا و صلاح الدین زده است و در جریان آن دهها نفر را کشته یا زخمی کرده و صدها هزار نفر دیگر را آواره کرده است.

عناصر این گروه در حملات خود علیه مردم عراق گروه زیادی از مردها را صرفنظر از سنی، شیعه، ایزدی، مسیحی و غیره اعدام کرده و زنان را به کنیزی برده و در بازار به فروش می رساند. عناصر داعش همچنین شماری از شهروندان را در شمال عراق تحت محاصره قرار داده است که باعث جان باختن کودکان از گرسنگی و تشنگی شده است.


26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها