یدیعوت آحارنوت: اسرائیل تجهیزات نظامی به قطر فروخت

یدیعوت آحارنوت: اسرائیل تجهیزات نظامی به قطر فروخت
جمعه 17 مرداد 1393 - 19:27

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت امروز جزئیات روابط اقتصادی بین رژیم اسرائیل و قطر و فروش تجهیزات نظامی این رژیم به دوحه را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" در ضمیمه اقتصادی خود نوشت: درحالی که قطر آشکارا اسرائیل را به دلیل حمله به غزه مورد سرزنش قرار داده است، به صورت پنهانی، دهها اسراییلی در بنادر قطر مشغول به کارند و تجارت فیمابین ادامه دارد.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از آمار دفتر صادرات رژیم اسرائیل نوشت: حجم تبادل تجاری میان قطر و اسراییل در سال 2010 میلادی 2 میلیون و 800 هزار دلار رسیده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیسیت، روابط میان دو طرف بسیار پیچیده است و قطری ها از یک سو سیاست های رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند، اما از سوی دیگر با این رژیم قرارداد تجاری امضا می کنند که البته این روابط تجاری با واسطه گری ترکیه و قبرس برقرار است.

یدیعوت آحارنوت نوشت که رژیم صهیونیستی به قطر تجهیزات و فناوری می فروشد و از دوحه مواد نفتی و پلاستیک خام وارد می کند.75 درصد صادرات رژیم صهیونیستی به قطر، تجهیزات نظامی است.

قطر در سال 2010 میلادی پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه با عنوان "عملیات سرب گداخته"، روابط دیپلماتیک با این رژیم را ظاهرا قطع کرد، اما به حفظ روابط تجاری با صهیونیست ها پرداخت.

رژیم صهیونیستی در 27 دسامبر سال 2008 به غزه حمله کرد و این جنگ تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ به طول انجامید. در حملات 3 هفته ای اسرائیل به غزه 1400 فلسطینی کشته شدند و به زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و بهداشتی نوار غزه خسارات متعددی وارد شد.

در حال حاضر نیز رژیم صهیونیستی در 8 ژوئیه به غزه حملات هوایی خود را آغاز کرد و پس از 10 روز حملات زمینی را به اجرا درآورد و غزه را از زمین، هوا و دریا آماج حملات وحشیانه خود قرار داد.

در این جنگ تاکنون نزدیک به 2 هزار نفر شهید و بیش از 10 هزار نفر زخمی شدند. حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی غزه ویرانی های فراوانی به بار آورده و هزاران نفر را بی خانمان کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها