لاریجانی: حزب‌الله معادلات منطقه را تغییر داد

لاریجانی: حزب‌الله معادلات منطقه را تغییر داد
چهارشنبه 22 مرداد 1393 - 12:32

رئیس مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه موفقیت و دستاوردی بزرگ برای لبنان و منطقه است و مقاومت سرمایه بزرگی برای ملت لبنان به شمار می رود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، لاریجانی در گفتگو با سایت خبری "العهد" لبنان گفت: تجاوزگری رژیم صهیونیستی در ژوئیه 2006 در سطح منطقه پیامدهای خطرناکی داشت، اما شیوه دفاعی حزب الله در برابر این تجاوزگری و مدیریت متمایز آن در جنگ، رویداد بی‌نظیری ایجاد کرد که به تغییر معادلات در منطقه منجر شود.
وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از دهه‌ها پیش برای تبدیل شدن به قدرت اول منطقه تلاش می کرد، اما شکست خورد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: تنها قدرتی که امروز می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی بایستد قدرت مقاومت است که می‌تواند معادله را تغییر دهد، نه ایراد اظهارات و مواضع بین المللی و منطقه‌ای که هر از گاهی اعلام می‌شود. تنها چیزی که می تواند میزان قوا و شرایط موجود تعدیل کند، قدرت مقاومت و توانمندی آن در پایداری، بازدارندگی و برخورداری آن از روحیه بالااست و این مسأله در جنگ 22 روزه، هشت روز و جنگ اخیر غزه نیز تکرار شد.
لاریجانی با اشاره به یکی از سفرهایش به اروپا  در زمان تجاوزگری رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار داشت که در آن زمان یکی از مسؤولان اروپایی به وی گفت که "ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی  به پیکر بی جان و بی تحرک تبدیل شده است".
وی افزود: همه تلاش صهیونیست‌ها برای  تبدیل شدن به قدرت برتر در منطقه شکست خورده و نتیجه عکسی برای آنها داشته است.
لاریجانی بر ضرورت زنده نگه داشتن تجربه‌های مقاومت و بهره‌گیری از آنها و حمایت‌های بیشتر از آن تاکید کرد و گفت: پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ژوئیه 2006 دستاورد بزرگی برای لبنان و منطقه داشت. درست است که لبنان کشور کوچکی است، اما پیروز شد، در حالی که کشورهای بزرگ نتوانستند چنین پیروزی کسب کنند. از این رو، مقاومت سرمایه‌ای برای ملت لبنان به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها