اقدام دیر هنگام اتحادیه اروپا برای مقابله با داعش

اقدام دیر هنگام اتحادیه اروپا برای مقابله با داعش
جمعه 24 مرداد 1393 - 10:55

العالم - اتحادیه اروپا در اقدامی دیرهنگام اعلام کرده که می خواهد با کمک کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برای کمک به عراق و مقابله با تهدیدات جنگجویان سازمان دولت اسلامی، گروه حمایتی تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام بلند پایه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه امیدوار است با کشورهای خاورمیانه از جمله ایران برای کمک به عراق و مقابله با تهدیدات جنگجویان داعش، گروه حمایتی تشکیل دهد.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با رویترز گفت: وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، امروز (جمعه) مذاکرات فوق العاده ای را درباره بحران عراق در بروکسل برگزار می کنند و درباره نحوه همکاری همه کشورهای منطقه برای تشکیل گروهی جهت حمایت از عراق اقدام خواهند کرد.

وی افزود: شاید عربستان، برخی کشورهای خلیج فارس، اردن، لبنان، ترکیه، مصر، ایران و دیگر کشورها به این گروه ملحق شوند.

به گفته این مقام اتحادیه اروپا، مساله مهم، بسیج همه کشورها علیه داعش است زیرا نباید این مساله را مقابله کشورهای غربی با این گروه بدانیم بلکه این مقابله باید به وضوح مقابله همه کشورهای منطقه و اروپا با این گروه باشد.

بر اساس این گزارش، وی جزئیاتی درباره نحوه مقابله با داعش بیان نکرده اما دولت های اتحادیه اروپا تاکنون هیچ تمایلی برای مقابله داعش از خود نشان نداده اند.

ناظران معتقدند گه اگر حمایت های غرب به ویژه آمریکا نبود گروهک تروریستی داعش در سوریه تقویت نمی شد که بتواند به عراق حمله کند و نقاط زیادی از این کشور را تصرف نماید.

از کشورهای غربی تاکنون شمار زیادی از افراد برای پیوستن به گروهک تروریستی داعش در کشورهای سوریه و عراق اعزام شده اند که کشورهای متبوعشان مخالفتی با این اعزام ها نداشته اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها