آنروا حملات عمدی اسراییل به مدارس غزه را تایید کرد

آنروا حملات عمدی اسراییل به مدارس غزه را تایید کرد
يکشنبه 26 مرداد 1393 - 19:18

نماینده عالی "آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی" (آنروا) بمباران مدارس سازمان ملل متحد در جریان حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را تایید کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "پیر کرنبول" در بازدید از مدارس وابسته به آنروا گفت: این مدارس تحت حمایت سازمان ملل متحد بودند و اسراییل هم موقعیت آنها را به خوبی می دانست اما باز هم به این مکان ها که پناهنگاه هزاران فلسطینی آواره بود، حمله کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه در روز 16 تیر ماه سال جاری (هفتم جولای)، سه مرکز پناهندگان را که متعلق به آژانس آنروا بود، بمباران کرد و در این حملات 41 فلسطینی شهید و 500 نفر مجروح شدند.
نماینده عالی (آنروا) خاطرنشان کرد، این مدارس باید برای تعلیم دانش آموزان مورد استفاده قرار می گرفت اما به دلیل اوضاع مصیبت باری که برای ساکنان غزه به وجود آمد، مجبور شدیم آوارگان را در مدارس اسکان دهیم و هرچند ظرفیت این مدارس در مقایسه با تعداد آوارگان اندک بود اما کاری بود که در حد توان خود انجام دادیم و آنها تا زمان بازسازی خانه هایشان در این مدارس خواهند ماند.
کرنبول افزود: در مرحله بعد هدف ما بازگرداندن تدریجی مردم به خانه هایشان و بازسازی مکان های تخریب شده در جنگ است.
وی گفت که به دیدار خانواده کارمندان آنروا که هنگام انجام وظیفه کشته و یا زخمی شدند خواهد رفت زیرا آنان کسانی بودند که زندگی خود را به خطر انداختند اما دست از خدمت نکشیدند.
نماینده عالی آنروا همچنین از مدرسه راهنمایی پسرانه در رفح که توسط صهیونیست ها بمباران شده بود، دیدار و به اظهارات کسانی که شاهد شهادت 10 فلسطینی و زخمی شدن دهها نفر بودند گوش داد.
این مدرسه روز 12 مرداد ماه سال جاری (سوم آگوست) بمباران شد و پیش از آن نیز در روز 23 تیر ماه ( 14 جولای) مدرسه بیت حانون بمباران شد که در اثر آن بیش از 15 فلسطینی شهید و حدود 100 نفر مجروح شدند.
صبح روز 8 مرداد ماه سال جاری (30 جولای) وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 16 فلسطینی و مجروح شدن 200 نفردر حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مدرسه "ابوحسین" در شمال غزه خبر داد.
حمله اخیر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه موجب آوارگی و کوچ صدها هزار فلسطینی شده است.
آمارهای مرکز اروپایی – مدیترانه ای حقوق بشر در غزه نشان می دهد که تعداد آوارگان در غزه به 475 هزار نفر رسیده است.
مرکز حقوق بشر فلسطین هم از آمار نیم میلیونی آوارگان خبر می دهد.
اکثر آوارگان به مدارس "آژانس کار و امداد سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی" (آنروا) پناه برده و تعدادی نیز به منازل اقوام خود در مناطقی که تصور می کردند امن تر است، منتقل شده اند.

پربیننده ترین خبرها