عسل دادگاه مصر برای رئیس جمهور معزول

عسل دادگاه مصر برای رئیس جمهور معزول
دوشنبه 27 مرداد 1393 - 19:55

العالم - دادگاه مصر امروز، دوشنبه، اجازه داد تا یک "کیف حاوی دو شیشه عسل" به محمد مرسی رئیس جمهوری معزول و زندانی مصر تحویل داده شود.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام هنگام جلسه محاکمه مرسی به همراه 130نفر دیگر در قضیه حمله به زندان ها در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 که به حکومت حسنی مبارک پایان داد، صورت گرفت.

بنابر این گزارش به گفته منابع قضایی مصر، ادامه جلسه محاکمه امروز مرسی به شنبه آینده موکول شد.

دادگاه کیفری قاهره که در آکادمی پلیس واقع در شرق قاهره برگزار شد، رسیدگی به مساله حمله به زندانها را به روز شنبه آینده 23 آگوست موکول کرد تا به شهادت دو شاهد دیگر گوش داده شود.

بر طبق اعلام منابع قضایی، هیات دفاع از محمد مرسی و دیگر متهمان خواست تا از هیات دادگاه بخواهند اجازه دهد یک کیف حاوی عسل به مرسی تحویل داده شود. دادگاه نیز با این امر موافقت کرد. محمد مرسی مبتلا به بیماری دیابت است و در هنگام پایین آمدن قند خونش به این عسل نیاز پیدا می کند.

محمد دماطی، عضو هیات دفاع از مرسی، گفت که کیف حاوی دو شیشه عسل است که مرسی خود آنها را درخواست کرده بود تا در زندان مصرف کند زیرا مبتلا به بیماری دیابت است تا در هنگامی که قند خونش پایین می آید، آن را مصرف کند و یا از آن برای شیرین کردن غذا و نوشیدنی استفاده کند.

در جلسه امروز دادگاه به اظهارات برخی از شاهدان واقعه گوش داده شد؛ فیصل مجاهد عبدالعزیز مدیرحراست شرکت کود ابو زعبل(یک شرکت خصوصی) گفت که در روز حمله به زندانها صدای تیراندازی از خارج از دیوارهای زندان شنیده شد و عده ای از افراد مسلح به این شرکت حمله کرده و 3 دستگاه لودر با راننده های آنها را تحت کنترل گرفتند؛ سپس گروهی از زندانیان را دیدیم و متوجه شدیم که افراد مسلح با لودرها به زندان حمله کردند.

این شاهد اظهارات خود در بازجویی های دادستانی را انکار کرد، هنگامی که محمد الدماطی، عضو هیات دفاع از مرسی، به او گفت که وی از مشاور نظامی خواسته بود تا برای حمایت از شرکت "کود ابو زعبل" وارد عمل شود، اما شاهد گفت که اینها اظهارات من نیست.

احمد محمد عبدالسلام، شاهد دیگر و راننده یکی از لودرها از همان شرکت گفت که وی حادثه حمله به زندانها را ندیده است و افزود: خدا ما را بازخواست خواهد کرد و ما از چیزی نمی ترسیم.

نادر ربیع محمد، مسوول انبارهای زندان ابوزعبل نیز در شهادت خود در برابر دادگاه گفت که عناصر مسلح چند دستگاه بی سیم و دستگاه های برقی و لباسهای زندانیان و افسران و چند دستگاه موبایل را به سرقت بردند و اتاق کامپیوتر را با تمام محتویاتش آتش زدند.

مجدی سید ابراهیم در گردان نگهبانی از زندان ابوزعبل نیز خاطرنشان کرد، فرمانده گردان هنگام حمله به زندان قبل از اینکه خود محل را ترک کند، از ما خواست آنجا را ترک کنیم.

در این جلسه همچنین محمد البلتاجی یکی از فرماندهان اخوان المسلمین و یکی از متهمان در این قضیه، خواست تا به وی اجازه انجام عمل جراحی در بیمارستان خصوصی القصر العینی و نه در بیمارستان زندان داده شود.

در قضیه حمله به زندانها، 131 متهم محاکمه می شوند که 105 نفر از آنها فرار کردند و 26 تن دیگر در زندان بسر می برند. اتهام این افراد حمله به 11 زندان و تجاوز به مراکز پلیس و ربودن سه افسر در جریان انقلاب 25 ژانویه 2011 است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها