محاکمه باند تروریستی 50 نفره در عربستان

محاکمه باند تروریستی 50 نفره در عربستان
سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:51

یکی از دادگاههای عربستان سعودی حکم 14 نفر از متهمان گروه تروریستی 50 نفره را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از دادگاههای عربستان سعودی دیروز (دوشنبه) درادامه بررسی پرونده ای که در رسانه های این کشور به "باند 50 نفره" معروف است، یک نفر را به اعدام و 13 نفر دیگر را به حبس 4 تا 30 سال محکوم کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، این باند 50 نفره شامل 47 سعودی و 2 سوری و یک یمنی ازخطرناکترین گروه های تروریستی هستند.

در ژوئن 2004 برخی افراد این گروه با نصب ایست بازرسی، یک شهروند آمریکایی را متوقف و با تزریق مواد مخدر وی را بیهوش کرده و ربودند.

این باند تروریستی، پس از ضرب و شتم  شدید این شهروند آمریکایی، وی را به قتل رسانده و سرش را جدا کردند.

این متهمان هم چنین به منفجر کردن ساختمان امنیت عمومی ریاض در آوریل سال 2004 و چند مجتمع مسکونی محکوم شده اند. در یکی از این انفجارها در نوامبر 2003 مجتمع مسکونی المحیا هدف قرار گرفت که در این حادثه 17 نفر کشته و 120 نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری دولتی عربستان سعودی برنامه ریزی برای انفجار سفارت خانه های آمریکا و انگلستان در ریاض، ترور یکی از مقامات بلند پایه دولتی و تعدادی از افسران امنیتی ارشد، قاچاق سلاح های سنگین از عراق به عربستان از دیگر اتهامات ثابت شده این گروه است.

دیدگاههای اعتقادی مخالف با اسلام و قرآن کریم، آتش کشیدن خودروی نیروهای امنیتی در منازلشان، جعل هویت، نافرمانی از دستورات پادشاه عربستان و سفر به اماکن فتنه خیز و پرتنش، تیراندازی به نیروهای امنیتی از موارد دیگری است که در پرونده محکومان ذکر شده است.

دادگاه صدور حکم دو متهم را به تعویق انداخته است. این خبرگزاری به سرنوشت دیگر متهمان هیچ اشاره ای نکرده است.

دادگاه عربستانی همچنین عضو سوری این باند را 20 سال حبس، پرداخت جریمه بیست هزار ریال سعودی و اخراج از عربستان پس از پایان دوران محکومیت اعلام کرد. 

پربیننده ترین خبرها