سرقت از شاهزادۀ سعودی در پاریس به‌روایت "مجتهد"

سرقت از شاهزادۀ سعودی در پاریس به‌روایت
سه شنبه 28 مرداد 1393 - 20:04

تنها چند ساعت پس از حمله مسلحانه به کاروان خودروهای شاهزاده سعودی در فرانسه، "مجتهد" کاربر معروف عربستانی، جزئیات مربوط به مشخصات شاهزادۀ مزبور و این حمله مسلحانه را افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجتهد، نویسنده عربستانی نزدیک به مقامات سعودی که به خاطر "پست" هایش بر روی صفحه توییتر معروف است، پس از چند ساعت تلاش ِ مقامات سعودی برای بایکوت خبری ماجرای حمله به کاروان شاهزاده سعودی در فرانسه، اطلاعات این عملیات و هویت شاهزاده سعودی را فاش کرد.

مجتهد اعلام کرد: شاهزاده سعودی، عبدالعزیز بن فهد است، وی راهی یکی از فرودگاه های خصوصی بود تا از آن جا با هواپیمای شخصی اش عازم جزیره "ایبیزا" در اسپانیا شود، اما پیش از رسیدن به فرودگاه، هدف حمله مسلحانه قرار گرفت.

وی افزود: شمار مهاجمان 12 تن بود. آن ها توانستند 250 هزار یورو پول نقدی را که همراه شاهزاده سعودی بود، بربایند و علاوه بر آن، اسناد و مدارک مهمی را به سرقت ببرند. آن ها برای گرفتن پول و مدارک، سلاح خود را بر شقیقۀ شاهزاده و محافظان شخصی او گذاشتند. آن ها همچنین "حاتم السحیم" محافظ شخصی شاهزاده را ربودند و به نظر می رسد که وی همچنان نزد آن ها گروگان است.

مجتهد با بیان این که ربودن محافظ شخصی و اسناد و مدارک، ربایندگان را خرسند کرده است، خاطر نشان کرد: مدارکی که آن ها در اختیار دارند، مبالغی هنگفت تر از 250 هزار یورویی که ربوده اند، عاید آن ها خواهد کرد.

کاروان شاهزاده سعودی متشکل از 10 خودرو؛ یک شنبه شب از هتل جورج پنجم، از مشهورترین هتل های خیابان شانزه لیزه، حرکت کرده بود. این هتل، متعلق به ولید بن طلال میلیاردر عربستانی است. کاروان شاهزاده سعودی، راهی فرودگاه لوپورژه بود که در ساعت 21 به وقت فرانسه، پیش از خروج از پاریس در منطقه پورت دولاشابل مورد حمله قرار گرفت.

ربایندگان، با دو خودروی بی.ام.و ایکس-5 به کاروان شاهزاده سعودی حمله کردند و خودروی مرسدس شاهزاده را به همراه سه تن از سرنشینان آن ربودند.

لاشۀ سوختۀ خودرو مرسدس و یکی از خودروهای بی.ام.و، یک روز بعد در مکانی دور افتاده در 30 کیلومتری شرق پاریس پیدا شد. پلیس، در کنار خودروها، دو اسکناس یورو و مدارکی به زبان عربی پیدا کرد.

مجتهد، نام مستعار یکی از کاربران معروف توییتر در عربستان است که به آگاهی از وقایع پشت پرده خاندان حاکم معروف است. هنوز کسی هویت واقعی او را نمی شناسد؛ برخی، او را یکی از شاهزادگان سعودی می دانند، اما بسیاری بر این باورند که وی دکتر سعد الفقیه، رئیس انجمن اصلاح، از جریان های مخالف دولت در عربستان است.

این درحالی است که شبکه تلویزیونی فرانس 24 نیز ساعاتی پیش، با انتشار جزئیات مربوط به این حادثه، روایت "مجتهد" از این رویداد را تایید کرد.

26

پربیننده ترین خبرها