اذعان مفتی عربستان به نفاق مبلغان داعش

اذعان مفتی عربستان به نفاق مبلغان داعش
پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 14:22

مفتی عربستان خطاب به جوانان این کشور درباره پیوستن به گروههای افراطی از جمله داعش و القاعده هشدار داد و گفت: عده ای، جوانان را به پیوستن به گروههای مذکور و قیام های مختلف فرامی خوانند. این در حالی است که همین افراد، مخالف حضور فرزندان و اعضای خانواده هایشان در قیام ها و جنبش ها و گروههای مذکور هستند. از این رو باید درباره صداقت افراد مذکور تردید داشت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" گفت: برخی از جوانان ما از افراط گرایی و شماری نیز از برداشت اشتباه درباره دین رنج می برند و این امر باعث افتادن آنها به دام امور ممنوعه و گناهان بزرگ می شود. در نتیجه دچار رسوایی شده و خودشان را ناخودآگاه به هلاکت می کشانند. این در حالی است که خداوند می فرماید: (وَلاَ تَقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ إِنَّ الله كَانَ بِكُمْ رَحِيماً) یعنی "خودتان و یکدیگر را مكشيد، زيرا خدا همواره با شما مهربان است." همچنین می فرماید: (وَلاَ تُلْقُواْ بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ) یعنی خویشتن را به دست خویش به هلاکت نیندازید.
وی افزود: عده ای، از جوانان ما می خواهند که قیام کنند. آنها هیچ توجهی به سرنوشت آنها ندارند بلکه قلب هایشان مملو از شر و فساد است و در صورتی که فرزندانشان بخواهند قیام کنند آنها را برحذر می دارند و منع می کنند. اما جان فرزندان مردم از نظر آنها ارزشی ندارد. به همین دلیل برای آنها اذن نافرمانی نسبت به پدر و مادر و سرپرستانشان را صادر می کنند. از این رو جوانان مذکور به مشکلاتی دچار می شوند و کشته یا فروخته می شوند و یا به حقارت و پستی دچار خواهند شد.
مفتی عربستان همچنین به جوانان درباره کسانی که می خواهند زندگی آنها را به باد دهند و خانواده هایشان را دچار غم و اندوه نمایند هشدار داد و گفت: چه بسا پدران و مادرانی که داغ فراق فرزندانشان بر قلب هایشان مانده است و چه بسیار پدرانی که جگرگوشه هایشان را از دست داده اند. در حقیقت، این مصیبت بزرگی است. از این رو، جوانان باید درباره وضعیت خودشان بصیرت داشته باشند و بدانند که هر کسی که می خواهد شما را به این راهها بکشاند دشمن شماست. پس هر گاه از شما برای حضور در قیام ها دعوت شد درباره شرکت برادران و فرزندان این افراد در جنیش ها و قیام های مذکور سؤال کنید. بی تردید فرزندان و نزدیکان هیچ کدام از مبلغان مذکور در این جنبش ها شرکت ندارند. بلکه آنها جان دیگران را کم ارزش تر از جان عزیزانشان می دانند.

در پی فشارهای بین المللی علیه عربستان به دلیل رسوایی حمایت این کشور از گروه های تروریستی در منطقه و عضویت شمار قابل توجهی از اتباع سعودی در گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره، مسؤولان و مبلغان و رسانه های رسمی این کشور فعالیتهای ویژه ای را برای بهبود چهره خود نزد محافل بین المللی آغاز کرده اند.

 

پربیننده ترین خبرها