3 هزار نیروی داعش از مصر جذب شده‌اند

3 هزار نیروی داعش از مصر جذب شده‌اند
پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 22:38

یک رسانه مصری تأکید کرد، بیش از 3 هزار نفر از اتباع این کشور پس از حضور در سوریه و عراق به داعش پیوسته‌اند و شمار هواداران این گروه تروریستی در مصر رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی "المصری الیوم" روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد، شمار مصری هایی که به داعش پیوسته اند بیش از 3 هزار نفر است که عمدتا از هواداران "حازم ابو اسماعیل" هستند.

شیخ حازم ابو اسماعیل از سران اخوان المسلمین مصر است و پس از برکناری "محمد مرسی" و ممنوع شدن فعالیت "اخوان المسلمین"، مانند دیگر سران و اعضای اخوان در زندان به سر می برد.

بر اساس این گزارش، تکفیری های مصر از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی و پایگاههای اینترنتی وابسته به داعش مانند "منهاج النبوه" و"البیعه الالکترونیه" جوانان این کشور را به پیوستن به این گروه و بیعت با "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش که خود را "خلیفه مسلمین" خوانده تشویق می کنند.

ابو انس از هواداران داعش در فیسبوک می نویسد: "جهادیون مصر در کشورهای شام (سوریه) و عراق در تماس مستمر با جوانان متدین هستند تا آنها را به پیوستن به داعش تشویق کنند."

"صبره القاسمی" از سران سابق افراطی مصری تأکید کرد که بیش از 3 هزار مصری به داعش پیوسته اند. این افراد پس از انقلاب 25 ژانویه به سوریه رفته و مدتی بعد به عضویت داعش در آمدند.

وی در گفت و گو با "المصری الیوم" خاطرنشان کرد که این عناصر از طریق شبکه های اجتماعی در تماس با گروه های افراطی در مصر هستند و شمار زیادی از آنان به ویژه در استان های مرزی مصر به این تماس ها پاسخ مثبت داده اند.

القاسمی تصریح کرد که شمار هواداران داعش در مصر رو به افزایش است.

با این حال "نبیل نعیم" از سران سابق افراطی مصر نیز می گوید؛ عناصر افراطی در مصر در تماس با داعش هستند و سازمان های تکفیری در اکثر استان های مصر مستقر هستند اما تعداد آنان همچنان محدود است.

وی افزود: نیروهای ارتش و سازمان اطلاعات مصر اخیرا توانستند شمار زیادی از آنان را سرکوب کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها