دعوت رهبر انصارالله یمن برای آغاز دومین مرحله اعتراضات

دعوت رهبر انصارالله یمن برای آغاز دومین مرحله اعتراضات
جمعه 31 مرداد 1393 - 08:06

رهبر جنبش انصار الله یمن از مردم این کشور خواست که امروز جمعه برای آغاز مرحله دوم اعتراضات به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبد الملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنانی تصریح کرد: مردم برای خواسته‌های مشخصی قیام کرده‌اند و خواستار سرنگونی دولت و تغییر آن هستند.

معترضان یمنی در تظاهرات گسترده پنجشنبه در سومین روز از اعتراضات و افزایش خشم عمومی در شهرهای مختلف یمن تهدید کرده بودند که در صورت محقق نشدن خواسته هایشان، روز جمعه، اعتراضات خود را گسترش خواهند داد.

رهبر جنبش انصار الله گفت: مردم یمن از علمکرد دولت به تنگ آمده اند و اقدامات انقلابیشان را ادامه خواهند داد.

به نوشته پایگاه البدیل،عبد الملک الحوثی افزود: راه حل این است که دولت در مسیر از بین بردن خواسته‌ها و حقوق مردم حرکت نکند.

وی تصریح کرد: هدف ما فتح صنعا نیست بلکه سرنگونی دولت و تغییر آن است.

در همین حال، خبرنگار العالم در یمن گزارش داد که اعتراض‌های مردم یمن در صنعا و استان‌های دیگر به سیاست‌های دولت همچنان در حال افزایش است.

مردم یمن روز پنجشنبه با برگزاری تظاهرات گسترده در شهر صنعا (پایتخت) و دیگر مناطق این کشور، ضمن محکوم کردن سیاست های دولت، بر خواسته خود مبنی بر سرنگونی دولت تاکید کردند.

به دنبال برگزاری اعتراضات گسترده مردمی "عبد ربه منصور هادي" رییس جمهور یمن، کمیته ای را برای مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله درخصوص خواسته های معترضان تشکیل داد و قرار است که هادی از استان صعده در شمال یمن دیدن کند.

از سوی دیگر رییس‌ جمهور یمن، به نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با طرفداران جنبش انصار الله که با خواسته های مردم یمن همراه شده است، دستور آماده باش داد. در مقابل، جنبش انصار الله بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و تظاهرات مردمی تاکید کرده و درباره تعرض به آن هشدار داده است. مردم یمن دولت کنونی را فاسد و ناتوان می دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها