سرنخ هایی درباره کشتار نمازگزاران در دیالی

سرنخ هایی درباره کشتار نمازگزاران در دیالی
شنبه 1 شهريور 1393 - 21:36

فرماندار منطقه الخالص در استان دیالی گفت، با توجه به شواهد موجود " مزدوران داعش" عامل حمله به مسجدی در شمال شرق بعقوبه در روز گذشته و کشته شدن 30 نمازگزار هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت شبکه عراقی سومریه نیوز، " عدی الخدران " فرماندار منطقه الخالص در استان دیالی در شرق عراق روز شنبه گفت: برخی از سیاستمداران عراقی تلاش می کنند تا از تریبون رسانه ها به تنش آفرینی در کشور با هدف دستیابی به منافع بیشتر اقدام کنند.
الخدران افزود: "اطلاعات رسیده به فرمانداری الخالص درخصوص عاملان کشتار مسجد مصعب بن عمير در روستای " بني ويس" (55 كیلومتری شمال شرق بعقوبه) نشان می دهد که جنایتکاران، عناصر مسلح نقاب داری بودند که سلاح های bkc دردست داشته و بعد از ارتکاب جنایت، به منطقه نزدیک سیطره الجبل که تحت سلطه داعش است، فرار کرده اند.
فرماندار منطقه الخالص در استان دیالی اظهار داشت: جنایتکارانی که دراین حمله دست داشتند، مزدوران داعش هستند و با ارتکاب این جنایت، درصدد فتنه انگیزی طایفه ای هستند.
الخدران برخی سیاستمداران عراقی را به استفاده از رسانه ها با هدف تنش آفرینی در راستای تامین منافع خود بدون توجه به نتایج منفی اقداماتشان علیه منافع ملی متهم کرد و گفت: منطقه حمرین که روستای بنی ویس درآن واقع است، محل سکونت عشایر وابسته به گروه های مختلف است که همگی با انسجام در کنار یکدیگر زندگی می کنند و همه آنان در نیروهای بسیج مردمی مشارکت دارند.
وی تصریح کرد، حمله دیروز با هدف فراهم کردن زمینه ایجاد فتنه طایفه ای درعراق صورت گرفت ولی این فتنه با تدبیر عقلا ناکام ماند.
الخدران از تعامل گزینشی برخی از سیاستمداران استان دیاله در خصوص محکومیت اقدامات تروریستی انتقاد کرد.
درحمله روز گذشته مسلحانه به مسجد "مصعب بن عمير" در روستای بنی ویس منطقه حمرین در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه، بیش از 30 نمازگزار به شهادت رسیدند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر نیز امروز در اظهاراتی تأکید کرد که ردپای تکفیری ها در این جنایت دیده می شود.

پربیننده ترین خبرها