حمایت از سوریه، آمریکا و آلمان را به اختلاف انداخت

حمایت از سوریه، آمریکا و آلمان را به اختلاف انداخت
يکشنبه 2 شهريور 1393 - 10:49

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی مدعی شد که آمریکا با همکاری دستگاه اطلاعات آلمان از دولت بشار اسد در مقابله با گروه تروریستی "داعش" حمایت کرده است، اما برلین این همکاری را تکذیب می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العالم، "ایندیپندنت" چاپ لندن با استناد به منبعی که  آن را فاش نکرد، نوشت: دستگاه های اطلاعاتی آمریکا از طریق سرویس اطلاعات آلمان، اطلاعات مربوط به مکان استقرار سرکرده های گروه های تروریستی را در اختیار مقامات سوری قرار داده و همین امر باعث شد که نیروهای ارتش سوریه بتوانند حملات دقیقی به مواضع تروریست های داعش انجام دهند.

سرویس اطلاعات آلمان چنین همکاری را تکذیب و سخنگوی دستگاه اطلاعات خارجی  این کشور نیز این گزارش ها را نادرست و بی پایه و اساس توصیف کرده است.

اخیرا جنگنده‌های سوری مواضع گروه داعش در شهر رقه در شرق این کشور و برخی دیگر از مناطق را بمباران و ده ها تروریست را به هلاکت رساندند.

روزنامه لبنانی السفیر نیز این هفته از همکاری امنیتی آمریکا با دولت سوریه برای هدف قرار دادن تروریست های داعش در استان الرقه خبر داده بود.

حملات داعش در عراق و مداخله نیروی هوایی ارتش آمریکا در حملات علیه داعش باعث شده تا غرب دیدگاه لزوم همکاری با سوریه برای مبارزه با داعش را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها