کودک داعشی بلژیک را شوکه کرد

کودک داعشی بلژیک را شوکه کرد
يکشنبه 2 شهريور 1393 - 14:53

تنها چند هفته پس از انتشار تصویر کودک 7 ساله استرالیایی که سر ِ بریده شده یکی از قربانیان داعش را در دست گرفته بود، کودک 13 ساله مغربی مقیم بلژیک به نام "یونس اباعود" کلاشینکوفی به دست گرفت و بیعت خود با داعش را اعلام کرد.

به گزارش روز یک شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، انتشار تصویر این دانش آموز اهل بروکسل در حالی که لباس عربی به تن دارد، شوک و وحشت عجیبی به افکار عمومی بلژیک وارد کرد است. رسانه های غربی از جمله روزنامه "دیلی میل" چاپ لندن، یونس اباعود را "کوچک ترین داعشی بیگانه ای" توصیف می کنند که به 5 هزار تروریست اروپایی در سوریه ملحق شده است.

گفته می شود یونس که در تصویر دیگری کمربندی انفجاری به تن کرده است، در تعطیلات تابستانی به همراه برادر 27 ساله اش عبدالحمید اباعود، به تروریست های داعش در سوریه ملحق شده اند.

واقعیت این است که یونس تنها کودکی نیست که در سایه داعش در سوریه سلاح به دست می گیرد زیرا پیش از وی نیز ده ها کودک از کشورهای مختلف خانه و وطن خود را به قصد شرکت در جنگ و ملحق شدن به داعش در سوریه و عراق رها کرده اند.

از سوی دیگر بر اساس گزارش های غربی تنها در ماه ژوئن گذشته بیش از 140 کودک در سوریه پس از ربوده شدن، به اجبار به داعش ملحق شده اند. داعش تاکنون ده ها دانش آموز کُرد را در مناطق تحت اشغال خود در سوریه بازداشت و مجبور کرده است که مسائل انحرافی مورد نظر این گروه تروریستی را فرا گیرند.

هرچند از نظر تعداد، فرانسه در راس کشورهای اروپایی قرار داد که تکفیری ها از آنجا به سوریه سفر می کنند، اما آمارهای موجود نشان می دهد که از هر یک میلیون نفر جمعیت بلژیک، 27 نفر برای پیوستن به تکفیری ها به سوریه سفر می کنند. به این ترتیب بر اساس جمعیت، بلژیک در این زمینه رتبه نخست را دارد و پس از آن کشورهای دانمارک، هلند، سوئد، نروژ و استرالیا قرار دارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها