ارتش سوریه و قطع آخرین راه پشتیبانی تروریست‌ها در حلب

ارتش سوریه و قطع آخرین راه پشتیبانی تروریست‌ها در حلب
يکشنبه 2 شهريور 1393 - 21:53

ارتش سوریه عملیات نظامی خود را در اطراف زندان مرکزی حلب با هدف قطع آخرین مسیر کمک رسانی به تروریست‌های مستقر در حلب آغاز کرده است که این امر، زمینه مصالحه‌های ملی در داخل و اطراف دومین شهر بزرگ سوریه فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیشروی ارتش در اطراف زندان مرکزی حلب و کنترل ارتش بر مواضع حیاتی و مهم، تا قطع تنها مسیر امدادرسانی به تروریست ها از ترکیه به این شهر در حومه شمالی آن، ادامه خواهد داشت.

یک منبع میدانی به روزنامه الوطن سوریه با اعلام این خبر تاکید کرد: راه فرار برای گروههای مسلح مستقر در حلب به حومه شمالی آن تا مدت کوتاهی قبل از پیشروی ارتش به سوی بیمارستان "الکندی"، و مناطق "حندرات" و "الجندول" با هدف کامل کردن حلقه محاصره، باز خواهد بود. گروههای مسلح با دریافت این پیام به همراه ساکنان باقی مانده در مناطق تحت کنترلشان، به سرعت در حال ترک منطقه به طرف حومه شمالی حلب از طریق تنها راه باز مانده در این ناحیه هستند؛ به طوری که از بیم محاصره کامل شهر و بسته شدن راه گریز، تردد زیادی در این مسیر به طرف شمال به چشم می خورد.

ارتش طی یک عملیات غافلگیر کننده مناطق حیاتی در اطراف زندان مرکزی حلب، یعنی محله های "الجبیله" و ساختمان های "نیروهای حفظ نظم" و اداره کشاورزی، تپه ام تی ام و انبارهای آهن در مسیر کارخانه سیمان را تا منطقه المسلمیه به کنترل خود درآورده است و یگان های ارتش سوریه به منطقه صنعتی شیخ نجار در فاصله 9 کیلومتری در نزدیکی روستاهای کفر صغیر و تل شعیر نزدیک شده اند.

منابع مخالفان نیز در شهر حلب اعلام کرده اند که گروههای مسلح، از بیم محاصره و با توجه به فرار شمار زیادی از عناصرشان و همچنین مهمات بسیار اندکشان، روحیه خود را به طور کامل از دست داده اند. از این رو درصدد آغاز درگیری های جدیدی نیستند. بنابراین بیش از هر چیزی، نیازمند ابتکار طرف های محلی، برای انجام مصالحه های ملی هستند که هنوز در این شهر تجربه نشده است.

این در حالی است که صدها تن از ساکنان محله های تحت کنترل تروریست ها، با خروج از این منطقه به سایر محله ها که ارتش سوریه بر آنها کنترل دارد پناه برده اند. زیرا اطمینان دارد که ارتش می تواند از این شهر در مقابل حملات تروریست ها حمایت کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" گزارش داد: یگان های ارتش و نیروهای مسلح سوریه، با حمله به پناهگاههای تروریست ها در ام القری، جنوب مارع، حلیصه، شرق السفیره، الجبیلیه، اقیول، المشهد، نقارین و العامریه، شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند و خودروهایشان را منهدم کردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها