دست‌کم هزار کودک قربانی جنایات داعش در عراق

دست‌کم هزار کودک قربانی جنایات داعش در عراق
چهارشنبه 5 شهريور 1393 - 22:31

کمیساریای حقوق بشر عراق، از قربانی شدن دست‌کم هزار کودک عراقی بر اثر جنایت‌های گروهک تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، فاضل الغراوي، عضو شورای کمیساریای حقوق بشر عراق، در نشستی در مقر پارلمان این کشور در بغداد گفت: کودکان عراقی درنتیجه حملات وحشیانه عناصر داعش و عملیات ترور این گروه در استان های نینوا و صلاح الدین، با یک فاجعه انسانی واقعی روبرو هستند.

الغراوي افزود: تعداد کودکانی که تاکنون بر اثر جنایت های گروه داعش کشته شده اند، به هزار نفر رسیده است و بیش از 400 هزار کودک نیز آواره و یا مجبور به عبور از جاده های ناهموار شده اند و یا در بیابان ها مانده اند و بسیاری از کودکان هنگام تولد در اردوگاه ها، جان خود را از دست داده اند.

کمیساریای حقوق بشر عراق از سازمان ملل متحد و سازمان یونیسف خواست که به کودکان آسیب دیده از جنایت های داعش در استان های نینوا و صلاح الدین فوری کمک رسانی کنند.

وی افزود: عناصر داعش بسیاری از کودکان زیر 15 سال را برای اجرای عملیات تروریستی به کار گرفته و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند.

الغراوي همچنین از جامعه بین الملل و نیروهای امنیتی عراق خواست که پل هوایی انسانی را با هدف رساندن کمک ها به دست کودکان محاصره شده در مناطق سنجار و آمرلی از توابع طوزخورماتو در استان صلاح الدین ایجاد کنند.

منطقه آمرلي در استان صلاح الدين از دو ماه پیش در محاصره داعش قرار دارد.

"محمد شياع السوداني" وزیر حقوق بشر عراق دهم اوت گفته بود که عناصر مسلح داعش دست کم 500 نفر از اقلیت ایزدی ها را در عراق کشتند و برخی از ایزدی ها را زنده به گور کردند و صدها زن را نیز ربودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها