آغاز فعالیت ماهیگیری صیادان غزه + فیلم

پنج‌شنبه 6 شهريور 1393 - 13:51

العالم - درمیان شادی ساکنان غزه به دنبال پیروزی در مقابل دشمن صهیونیستی ، صیادان فلسطینی ، ماهیگیری در فاصله شش مایلی دریا را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در اولين آزمون اجراي مفاد آتش بس، صيادان فلسطيني، ماهی گیری در طول شش مايلي سطح دريا را آغاز كردند و انتظار مي رود كه اين مساحت بعد از يك هفته به 9 مايل و بعد از يك ماه از تثبيت آتش بس به 12 مايل در سطح دريا افزايش يابد.

با وجود آن که محدوده مجاز ماهیگیری برای ساکنان غزه پیش از این شش مایل تعیین شده بود ، رژیم صهیونیستی پیش از این طی هفت سال گذشته موانع بسیاری برای فعالیت ماهیگران فلسطینی ایجاد می کرد.

توافق جدید محدوديت‌هاي اعمال‌شده بر فعاليت ماهيگيران غزه را کاهش مي‌دهد. بر اين اساس، محدوده مجاز ماهگيري در ساحل غزه، از شعاع 6 ميل دريايي، دو برابر شده و به 12 ميل افزايش مي‌يابد.

درهمین حال مردم فلسطين در نوار غزه جشن هاي پيروزي خود را با تكبير و شادماني و رژه نيروهاي مقاومت از سه شنبه شب گذشته به دنبال برقراری آتش بس دائمی آغاز كردند.

جشن پیروزی درپي شكست ارتش رژيم اسرائيل در طول 51 روز تجاوز گسترده به غزه با هدف از بين بردن نيروهاي مقاومت يا متوقف کردن شلیک موشك هاي آنها صورت گرفت. موشك هايي كه تا آخرين دقايق باقي مانده به زمان برقراري آتش بس شهرها و شهرك هاي صهيونيست نشين را هدف قرار دادند.

اسماعيل هنيه، معاون ریيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) از پيروزي، مقاومت و پايداري غزه ستايش كرد و گفت: غزه مسير قدس و مسجد الاقصي را ترسيم مي كند.

گروه هاي فلسطيني تاكيد كردند كه ملت فلسطين با سلاح مقاومت خاكريزهاي بيشتري را در مسير پيروزي فتح كرد و اين سلاح همواره براي دفاع از ملت فلسطين و حقوق ملي آنها آماده خواهد بود.

داود شهاب، سخنگوي جنبش جهاد اسلامي فلسطين، به خبرنگار العالم گفت: ما حتي قبول نكرديم كه سخن از توقف تقويت توانمندي هاي نظامي مقاومت در توافقنامه آتش بس قاهره مطرح شود. ما نمي توانيم بحث و گفت وگو درباره آن را با هر طرفي كه باشد و در هرگونه مذاكراتي، بپذيرم.

وي تاكيد كرد: سلاح مقاومت، سلاحي پاك و سالم است و در دستان مقاومت تا آزاد سازي وجب به وجب خاك فلسطين باقي خواهد ماند.
MKH-28-07:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها