گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه +ویدیو

جمعه 7 شهريور 1393 - 11:54

دمشق، (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم، از پاکسازی شهر جبا یکی از شهرهای حومه قنیطره و برخی مناطق همجوار گذرگاه مرزی قنیطره نزدیک جولان اشغالی، به دست نیروهای ارتش سوریه خبر داد.

بنابر این گزارش در درگیری های ارتش سوریه با گروه های مسلح شمار زیادی از افراد مسلح کشته شدند.

گفتنی است هنوز درگیری های ارتش و جبهه النصره در اطراف گذرگاه مرزی قنیطره مشرف بر جولان اشغالی به شدت ادامه دارد و ارتش، منطقه جبا و برخی مناطق نزدیک به این گذرگاه را تحت تسلط خود درآورده و شمار زیادی از افراد مسلح نیز کشته شده اند.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی روز جمعه درگفت وگو با شبکه العالم اظهارداشت: نیروهای اسراییلی زمانی که تروریستها درصدد فرار یا انتقال زخمی ها و امدادرسانی باشند این دو گذرگاه را باز می کنند.

ارتش سوریه هم چنین پس از درگیری با گروه های تروریستی جبهه النصره، در ریف حماه در محور منطقه ارزه، توانست در این منطقه پیشروی کرده و دهها عناصر گروه های مسلح را به هلاکت برساند.

همچنین خبرها حاکی است که به دنبال تحرکات تروریست های النصره، درگیریها در اطراف منطقه "محرده" افزایش یافته زیرا این گروه در تلاش برای نفوذ به این منطقه مرکزی بوده است.

"کامل صقر" یکی از خبرنگاران سوری در گفت وگو با العالم افزود: به نظر می رسد محرده، نزدیک ترین منطقه جغرافیایی هم مرز با مناطقی است که داعش بر آن تسلط یافته و از آنجا که ارتش سوریه از اهمیت این منطقه آگاه است، نفوذ تروریست ها به منطقه محرده امکان ندارد و ارتش برای جلوگیری از سقوط آن از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است ارتش سوریه پس از تسلط یافتن بر مناطقی در محور دیر العصافیر- زبدین در مرکز غوطه شرقی، همچنان به عملیات خود علیه گروه های مسلح در این منطقه ادامه می دهد.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که ساکنان دمشق امروز صبح با صدای شلیک گلوله در مرکز جوبر، بیدار شدند که برخی منابع پیش بینی می کنند این شلیک ها مقدمه ای برای عملیات نظامی و نفوذ ارتش به خط اول گروه های مسلح در جوبر باشد که خط دفاعی افراد مسلح در غوطه شرقی به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها