رژیم بحرین به چند هزار نفر تابعیت سیاسی داده است؟

جمعه 7 شهريور 1393 - 22:48

سمینار بررسی جرایم رژیم بحرین با حضور نمایندگان نهادهای مردم نهاد و شخصیت های حقوقی و سیاسی و اجتماعی در شهر بیروت برگزار شد که یکی از محورهای اصلی آن، بحث درباره اعطای تابعیت به اتباع خارجی در بحرین با انگیزه سیاسی بود.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از بیروت، شهر بیروت پایتخت لبنان امروز شاهد برگزاری سمینار بررسی جرایم رژیم آل خلیفه در بحرین بود. در این مراسم شماری از شخصیت های حقوقی و نمایندگان سازمان ها شرکت داشتند.

یکی از محورهای مهم این سمینار اقدام رژیم بحرین در اعطای تابعیت به اتباع خارجی برای تغییر بافت جمعیتی این کشور و اصلاحات این قانون بود.

یوسف ربیع رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در گفت وگو با خبرنگار العالم اعلام کرد: رژیم منامه به 120 هزار تبعه خارجی برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور تابعیت بحرینی اعطاء کرده است .

وی گفت: این سینمار در بیروت با حضور فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی لبنان و دیگر کشورهای عربی برای بررسی جرایم رژیم حاکم بحرین خصوصاً اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی با انگیزه سیاسی و برخلاف قوانین معمول بحرین برگزار شد. 

یوسف ربیع افزود: اعطای تابعیت بحرینی به حدود صد و بیست هزار تبعه خارجی، نقض حقوق مردم بحرین است زیرا باعث محرومیت مردم از حقوق سیاسی، آموزشی، اجتماعی و شهری خود می شود.

ناصر قندیل رئیس شبکه خبری تاپ نیوز لبنان نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: ما به خوبی می دانیم که مردم بحرین مظلوم هستند و بحران این کشور یکی از معضلات بزرگ منطقه است.

شیخ مصطفی البریدی مدیر امور تحقیقات مجمع علمای مسلمین لبنان نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: اعطای تابعیت بحرینی به اتباع خارجی جُرمی است که باعث پایمال شدن حقوق مردم بحرین می شود و این کشور را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد کرد و این امر باید هر چه زودتر متوقف شود.

عبدالملک سکریه رئیس انجمن حمایت از قانون تحریم رژیم اسرائیل در لبنان نیز گفت: آگاه کردن افکار عمومی از واقعیت ها نخستین گام برای متوقف کردن جرایم موجود در بحرین است .
08.29

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها