جنایت اسپایکر از زبان یکی از نجات یافتگان + فیلم

شنبه 8 شهريور 1393 - 11:38

کشتار صدها تن از دانشجویان دانشکده نظامی اسپایکر، کمتر از جنایت‌های رژیم "صدام" دیکتاتور معدوم عراق نیست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از نجات یافتگان از این کشتار از اهالی شهر ناصریه است که گوشه‌هایی از این جنایت هولناک را روایت می‌کند.
"شاکر ذبیان" به خبرنگار شبکه عراقی "الاتجاه" گفت که در یکی از پایگاه‌های ارتش در استان ذی‌قار به ارتش پیوست، و پس از آن به تکریت منتقل شد؛ در آنجا فرماندهان به او و دیگر نیروها تأکید کردند که در مکانی امن قرار دارند.
وی اظهار داشت: به ما گفتند که در پایگاه اسپایکر درامنیت قرار داریم.
ذبیان تأکید کرد که به آنها گفته شد که در پایگاه اسپایکر به اندازه کافی سلاح و مهمات برای مقاومت یک ماهه در مقابل داعش در اختیار دارند. ولی پس از رسیدن فرمان نظامی مجبور شدند پایگاه اسپایکر را ترک کنند. همچنین به آنها اطمینان داده شد که جاده کاملا امن است و می توانند با حمایت عشایر به سامراء منتقل شوند.
ذبیان گفت: به ما گفتند که لباس نظامی خود را دربیاوریم و همه سلاح‌های خود را در پایگاه بگذاریم و با لباس غیرنظامی از پایگاه خارج شویم تا عشایر ما را به سامراء ببرند.
گزارش‌ها حاکی است که سربازان اسپایکر در یک ایست و بارزسی در شهر تکریت، با خیانت برخی عشایر از سوی عناصر داعش محاصره شدند.
در آن هنگام ذبیان و چند نفر دیگر از همقطارانش توانستند از چنگ داعش بگریزند که در این بین شماری از آنها نیز به ضرب گلوله به قتل رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها