پادشاه عربستان: تروریسم به‌ اروپا‌ و آمریکا می‌رسد

شنبه 8 شهريور 1393 - 14:06

پادشاه عربستان هشدار داد که تروریسم، تا یک ماه دیگر، به اروپا و تا دو ماه دیگر به آمریکا خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالله بن عبدالعزیز، جمعه شب پس از مراسم تحویل گرفتن استوارنامه شماری از سفیران، خطاب به آن ها گفت: از شما می خواهم این پیام را به سرانتان برسانید که باید با "شر" تروریسم با قدرت و تعقل و شتاب برخورد کنید.

وی تاکید کرد: پیام من، نزد شما امانت است؛ بنابراین آن را به دقت به سرانتان برسانید و بگویید که ویژگی تروریسم، سرعت و امکانات است.

درحالیکه تفکرات و روشهای جنایتکارانه داعش برگرفته از مبلغان وهابی سعودی است، پادشاه عربستان گفت: این افراد بویی از انسانیت نبرده اند و سرها را قطع می کنند و به دست کودکان می دهند تا در خیابان ها بگردانند. این قساوت و خشونت خلاف گفتار خداوند عزوجل است.

وی سپس هشدار داد که اگر در برخورد با این تروریست کوتاهی شود، آن ها تا یک ماه دیگر به اروپا و تا دو ماه دیگر به آمریکا خواهند رسید.

اظهارات پادشاه عربستان، درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه داعش، تبعه عربستان سعودی هستند؛ و همچنین از آغاز بحران و جنگ در سوریه حمایتهای گسترده ای از سوی عربستان برای گروه های تروریستی سرازیر شده است.

به نظر می رسد این هشدار پادشاه عربستان، فراتر از یک هشدار معمولی باشد، زیرا "ترزا مای" وزیر کشور انگلیس دیروز سطح هشدار امنیتی در این کشور را یک پله بالا برد و وضعیت را "شدید" اعلام کرد. در میان 5 سطح تعریف شده امنیتی در انگلیس، هم اکنون وضعیت اعلام شده سطح 4 و تنها یک درجه پایین تر از بالاترین حد یعنی آماده باش است. معنی این سطح از هشدار، "احتمال بسیار زیادِ حمله" است.

 

26

پربیننده ترین خبرها