نخستین فیلم از شکست محاصره آمرلی و فرار داعش

دوشنبه 10 شهريور 1393 - 09:29

ارتش عراق و نیروهای مردمی و پیشمرگه کرد بعد از هشتاد روز توانستند محاصره شهر آمرلی در شمال عراق را که در محاصره عناصر داعش بود، در هم بشکنند.

"جودت العساف" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش عراق را در این عملیات همراهی کرده است، گزارش داد: گروه داعش از بیش از دو ماه پیش شهر آمرلی را به محاصره خود در آورده بود اما در نهایت ارتش و نیروهای مردمی و پیشمرگه کرد روز یکشنبه از محور روستای حبش در جنوب شهر آمرلی وارد این شهر ترکمان نشین شدند.
"قاسم عطا" سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای ارتش وارد آمرلی شده و شکست سنگینی به گروه داعش وارد کرده و محاصره آن را شکستند.
وی افزود: آزادسازی این شهر پیروزی دیگری در مسیر پاکسازی مناطق واقع در غرب شهر آمرلی و صلاح الدین و روستاهای باقی مانده از منطقه العظیم گرفته تا حمرین است.
یکی از اعضای نیروهای مردمی "گروهان های صلح" به خبرنگار العالم گفت: این نیروها با خود پیمان بستند که از عراق محافظت کنند، و کشور را از هر متجاوزی آزاد کرده و جلوی دخالت خارجی را بگیرند.
وی تأکید کرد: همانطور که ما دیروز اشغالگران آمریکایی و همدستانش را از عراق بیرون راندیم، امروز نیز عراق را از داعش و پلیدیهای آن از جنوب گرفته تا شمال پاکسازی خواهیم کرد.
خبرنگار العالم همچنین با اشاره به ستون دودی که از سمت شهر سلیمان بیک به هوا برخاسته است، گفت: دلاوران ارتش عراق و گردانهای مردمی با پشتیبانی هوایی وارد این شهر شدند.
وی افزود: نبردها هم اکنون برای پاکسازی شهر از عناصر باقی مانده گروه داعش ادامه دارد و تنها چند ساعت باقی مانده است تا همگی ما به طور کامل وارد آن شویم و به خواست خدا در خیابانهای این شهر راه برویم.

یکی از نیروهای پیشمرگه کرد نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: ما وظیفه خود را انجام می دهیم ما کردها و نیروهای پیشمرگه بخشی جدایی ناپذیر از عراق هستیم، و از هر وجب آن دفاع خواهیم کرد.

نبردها بین ارتش عراق با داعش برای بیرون راندن تروریستها از روستاهای باقی مانده اطراف شهر آمرلی در جریان است.

جودت العساف تأکید کرد : جاده منتهی به آمرلی قابل استفاده شده و و ستون های نظامی به پیشروی و پاکسازی منطقه از عناصر داعش ادامه می دهند.

شهر آمرلی در 160 کیلومتری شمال بغداد از 84 روز پیش در برابر حملات گروه تروریستی داعش مقاومت کرد و با وجود قطع آب و غذا و محاصره کامل آن از همه جهت، عناصر داعش نتوانستند به آن نفوذ کنند.
خبرنگار العالم گفت: بعد از هلاکت "ابوطیبه" والی داعش در سلیمان بیک، حدود 30 نفر از عناصر داعش خود را تسلیم ارتش کردند.
 

پربیننده ترین خبرها