واکنش الازهر به طرح تخریب مرقد پیامبر (ص)

واکنش الازهر به طرح تخریب مرقد پیامبر (ص)
چهارشنبه 12 شهريور 1393 - 12:02

افشای طرح سعودی تخریب مرقد پیامبر اسلام (ص) و انتقال پیکر مطهر ایشان به مکانی نامعلوم در قبرستان بقیع، با واکنش شدید علمای الازهر مواجه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " احمد عمر هاشم" رئیس پیشین الازهر این کار را شرعاً حرام اعلام کرد .
هاشم در مصاحبه با روزنامه اینترنتی "الشروق" مصر گفت : انتقال قبر مطهر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به مکانی دیگر شرعاً حرام است، زیرا طبق تعالیم اسلامی پیامبران الهی در هر مکانی که چشم از جهان فرومی بندند، به خاک سپرده می شوند.
هاشم خاطرنشان کرد: قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به هیچ بهانه‌ای از جمله توسعه مسجد النبی نباید به هیچ مکان دیگری منتقل شود .
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت دیروز در گزارشی فاش کرد که یکی از اساتید دانشگاه عربستان در گزارشی 61 صفحه ای خواستار انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) از مسجد النبی به قبرستان بقیع و تخریب آثار و اماکن متعلق به صحابه و اهل بیت (علیهم السلام) شده است.
ایندیپندنت نوشت : نسخه های این گزارش در میان مسؤولان مسجد النبی در مدینه منوره توزیع شده است ولی مقامات عربستان هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده اند .
"محمود مهنا" یکی از علمای بزرگ الازهر مصر گفت : توسعه مسجد النبی براساس انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) مغایر با سنت است و اجرایی نخواهد شد .
مهنا افزود : طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به بقیع فتنه‌ای بزرگ ایجاد خواهد کرد .
مهنا با درخواست از علمای روشنفکر جهان اسلام برای اعلام مخالفت با طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (ص) گفت : این طرح ساخته و پرداخته وهابیون است، و قبلاً ناصرالدین الألبانی که مورد تأیید الازهر نیست ، منادی طرح جابجایی قبر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بود.
"مختار مرزوقی" رئیس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر در استان اسیوط نیز اعلام کرد : طرح انتقال قبر پیامبر اسلام (ص) احساسات همه مسلمانان را خدشه دار می کند، و هیچ فردی حق ندارد درباره انتقال قبر مطهر ایشان حرف بزند . 
مرزوقی افزود : نبش قبر مطهر پیامبر اسلام (ص) و بیرون آوردن پیکر ایشان گناهی نابخشودنی است که فتنه‌ای بزرگ به راه خواهد انداخت و قبر آخرین پیامبر الهی باید تا روز قیامت در جای خود بماند .

پربیننده ترین خبرها