خبرهای ضد و نقیض درباره پست بعدی مالکی

خبرهای ضد و نقیض درباره پست بعدی مالکی
پنج‌شنبه 13 شهريور 1393 - 17:37

نماینده ائتلاف دولت قانون، روز پنج شنبه تاکید کرد که پست معاونت رئیس جمهوری برای نوری مالکی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عواطف نعمه" در گفت وگو با شبکه عراقی "سومریه نیوز"، با رد اظهارات برخی از افراد نظیر "رحاب العبوده" نماینده مجلس عراق درباره مطرح بودن افراد دیگری برای تصدی پست معاونت رئیس جمهوری، تاکید کرد: این اظهارات درست و دقیق نیستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ائتلاف دولت قانون، بزرگ ترین تشکل در ائتلاف ملی است؛ تعیین نامزد پست معاونت رئیس جمهوری به عهده این ائتلاف است و بر همین اساس، حزب الدعوه و ائتلاف قانون بر سر انتخاب نوری مالکی برای این پست، به توافق رسیدند.

رحاب العبوده، پیش از این گفته بود که اخبار مربوط به تعیین نوری مالکی برای معاونت ریاست جمهوری نادرست است.

العبوده خاطرنشان کرده بود که شماری از وزارتخانه ها نظیر وزارت دفاع، وزارت نفت و وزارت امورخارجه به ائتلاف ملی اختصاص یافته است.

در این میان برخی از رسانه ها و پایگاه های اجتماعی خبر تعیین نوری مالکی به عنوان معاون رئیس جمهور را تایید کرده اند.

"عمار آل عیسی" از سران مجلس اعلای اسلامی عراق، چهارشنبه شب تاکید کرد که ساختار کابینه جدید، تا چند ساعت آینده مشخص خواهد شد و احتمالا در چند روز آینده، برای کسب رای اعتماد، به مجلس معرفی خواهد شد.

اما "عباس البیاتی" نماینده ائتلاف دولت قانون گفت که کابینه حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، اول هفته آینده، معرفی خواهد شد و بر اساس سازوکار در نظر گرفته شده برای توزیع وزارتخانه ها، 17 وزارتخانه به ائتلاف ملی اختصاص خواهد یافت.

در این میان، یک منبع آگاهِ نزدیک به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، چهارشنبه شب خبر داد که برخی از فهرست ها سعی دارند چهره هایی فاقد مقبولیت ملی را برای تصدی پست های وزارتی تحمیل کنند اما العبادی تهدید کرد که در صورت مطرح کردن این چهره ها، آن ها را نخواهد پذیرفت.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها