خالد مشعل : غزه به دوران محاصره بازنمی گردد

خالد مشعل : غزه به دوران محاصره بازنمی گردد
جمعه 14 شهريور 1393 - 08:34

العالم - رئیس دفترسیاسی جنبش حماس با تاکید براینکه ملت فلسطین مصمم به تحقق اهداف و خواسته هایش هست ، تاکید کرد که غزه دیگر به دوران محاصره باز نمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خالد مشعل در گفتگو با روزنامه «العربی الجدید» در جریان توافق نامه آتش بس اخیر، تعدادی از مهم ترین خواسته های فلسطینیان گنجانده شد و برخی دیگر همچون احداث بندر، فرودگاه و تبادل اسرا به مذاکرات غیر مستقیم در قاهره سپرده شد که قرار است در طول ماه جاری برگزار گردد و از طرف ها برای حضور در آن دعوت به عمل می آید.

وی افزود : این یک جنگ و نبرد است و ملت فلسطین مصمم بر تحقق اهداف و خواسته هایش می باشد. تنها حماس نیست که بر خواسته های مطرح شده پافشاری می کند، تمام ملت فلسطین بر تحقق آن تاکید دارند و بر آن اصرار می ورزند ؛ زیرا اینها جزء حقوق فلسطینیان می باشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد : غزه دیگر به دوره محاصره باز نمی گردد و نمی پذیرد که در انزوا و به دور از ارتباط با جهان خارج زندگی کند. باید راه ارتباط غزه با جهان باز باشد و باید یک میلیون و هشتصد هزار فلسطینی ساکن غزه همچون دیگر انسان ها زندگی کنند و از حقوق ملی خود بهره مند بوده و از طریق خشکی، دریا و هوا به مسافرت بپردازد

وی خاطرنشان کرد : البته نه به حکم اینکه غزه جدای از دیگر بخش های فلسطین است ؛ بلکه به حکم اینکه غزه نیز جزئی از سرزمین فلسطین به شمار می رود. غزه راه ارتباط کرانه باختری به دریا است و از این رو، داشتن ارتباط با جهان خارج امری کاملا طبیعی است و به یاری حق، مبارزات مستمر ملت فلسطین را به خواسته اش می رساند

در باره این ادعای نتانیاهو که اخیرا گفته است  که هیچ خبری از فرودگاه، بندر و آزادی اسرا نیست ؛ خالد مشعل گفت : رهبران صهیونیست از این ادعاها خیلی کرده اند و سر آخر هم از حرف خود عقب نشسته اند. مثلا پیش از این گفتند که خبری از مبادله اسرا نیست ؛ ولی این مبادله انجام گرفت. آریل شارون هم می گفت که «شهرک صهیونیست نشین نتساریم برای ما با تل آویو هیچ فرقی ندارد» ؛ ولی این رژیم نتساریم را تخلیه کرد. آنها تحت فشار مقاومت از حرف خود عقب می نشینند.

پربیننده ترین خبرها