مصاحبه با تنها نجات یافتۀ فاجعۀ پایگاه اسپایکر عراق=ویدئو

جمعه 14 شهريور 1393 - 10:43

العالم - روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با تنها نجات یافته از جنایت گروه تروریستی - تکفیری داعش در پایگاه هوایی اسپایکر در شهر تکریت استان صلاح الدین در شمال عراق مصاحبه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیویورک تایمز می نویسد: "علی حسین کاظم" تنها نجات یافتۀ جنایت داعش در پایگاه اسپایکر است؛ کاظم می گوید که داعش صدها دانشجوی نظامی مستقر در پایگاه اسایکر را برای اعدام به میدان القصر شهر تکریت برد و تعدادی از آنها را برای اعدام به صف کرد، ولی تیری که به سوی کاظم شلیک شد، از کنار سرش رد شد و به وی اصابت نکرد و کاظم که چهره اش به خون همکلاسی اش آغشته شده بود، خود را در چاله ای که مقابلش حفر شده بود، انداخت و تظاهر به مرگ کرد.

یک هزار و 700 دانشجوی علوم نظامی پایگاه اسپایکر ماه ژوئن 2014 در حمله گروهک تروریست - تکفیری داعش به این پایگاه کشته و ناپدید شدند.

کاظم می افزاید: من متأهل هستم و یک دختر دارم و برای امرار معاش مجبور شدم به ارتش بپیوندم و مدتی بعد به پایگاه اسپایکر منتقل شدم؛ ما هنگامی که خبر نزدیک شدن داعش به اسپایکر را شنیدیم، لباس شخصی پوشیدیم ولی دیر شده بود زیرا عناصر داعش که حدود یکصد نفر بودند، وارد اسپایکر شده بودند. عناصر داعش دستان ما را بستند و سوار ده ها کامیون کردند و هر کسی را که کوچکترین حرکتی از خود نشان می داد، می کشتند و کسانی که زیر دست و پا مانده بودند نیز جان خود را از دست دادند. 

تنها نجات یافتۀ جنایت داعش در پایگاه اسپایکر می افزاید: ما را به صف کردند و با تیر همکلاسی هایم را کشتند و خون یکی از آنها به چهره ام پاشید و تیری که به سوی من شلیک شد، به من اصابت نکرد و من خودم را در چاله ای که روبرویم حفر شده بود، انداختم و خود را به مُردن زدم.

وقتی که شب شد  دویست متر راه رفتم و خودم را به رود دجله رساندم و 3 روز مخفی شدم و از حشرات و گیاهان تغذیه می کردم و به سختی از رود دجله عبور کردم و مسافتی طولانی را در امتداد رود دجله طی کردم تا به منطقه ای نسبتاً امن رسیدم و سه هفته بعد خود را به خانواده ام رساندم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها