آخرین تحولات میدانی عراق:

از کشف گور دسته جمعی تا عملیات علیه داعش در شرق موصل

از کشف گور دسته جمعی تا عملیات علیه داعش در شرق موصل
جمعه 14 شهريور 1393 - 21:14

"عبدالحکیم الجغیفی" بخشدار "حدیثه" واقع در استان الانبار در غرب عراق امروز جمعه، از هلاکت ده ها تن از عناصر تروریست داعش در حمله هوایی ارتش به منطقه "بروانه" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  "هناء اصغر" نماینده ائتلاف "متحدون"، روز جمعه از کشف گوری دسته جمعی خبر داد که در آن، پیکر 35 راننده کامیون که عناصر داعش آن ها را ربوده بودند، دفن شده بود. تروریست های داعش این راننده ها را در شرق تکریت کشته بودند.

هناء اصغر، گفت: پس از پاکسازی منطقه "سلیمان بیک" واقع در طوزخورماتو از عناصر داعش، گروهی از ساکنان این منطقه، این گور دسته جمعی را کشف کردند.

وی از نیروهای امنیتی خواست این منطقه را به طور کامل از عناصر داعش پاکسازی کنند تا زمینه جستجو برای پیدا کردن دیگر گورهای دسته جمعی احتمالی در این منطقه فراهم شود.

در این میان، نیروهای امنیتی عراقی، برای آزادسازی مناطق اشغال شده توسط عناصر داعش، عملیات گسترده ای را در شرق شهر موصل، آغاز کردند. نیروهای پیشمرگه نیز به موازات عملیات نیروهای امنیتی عراقی، عملیاتی نظامی در چندین منطقه از جمله الحمدانیه و بعشیقه را شروع کردند. ارتش عراق نیز با همراهی نیروهای داوطلب مردمی، پاکسازی منطقه الدور در جنوب شهر تکریت را آغاز کرد.

یکی از مقامات مسئول نیروهای پیشمرگه که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه، توانستند منطقه بعشیقه در شرق موصل را محاصره کرده و بخش های مهمی از آن نظیر برطله در شرق این منطقه را آزاد کنند.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه همچنان در حال پیشروی هستند و تاکنون شماری از عناصر داعش را به هلاکت رسانده، تعدادی را نیز بازداشت کردند.

یکی از منابع بومی در استان نینوا نیز روز جمعه گفت: نیروهای امنیتی عراقی، عملیات نظامی گسترده ای را برای آزادی مناطق شرق موصل از چنگ عناصر داعش آزاد کردند که این عملیات با حملات هوایی گسترده به پایگاه های داعش در این مناطق همراه بود.

از سوی دیگر، شماری از عشایر استان الانبار با هماهنگی نیروهای امنیتی، گروهانی جدید تحت عنوان "گروهان ویژه" برای نابود کردن عناصر تروریست داعش تشکیل دادند.

رئیس یکی از عشایر استان الانبار تاکید کرد که تشکیل این گروهان با هدف رهایی از مَرضی به نام داعش است.

وی خاطر نشان کرد که این گروهان، دو هزار جنگجو دارد که با هماهنگی استاندار الانبار و فرمانده پلیس، فعالیت خواهند کرد.

درهمین حال، قاسم رحیم رئیس شورای بخش المسیب در شمال استان بابل نیز امروز از حمله هوایی به دو مقر داعش در منطقه البحیرات در شمال این استان و کشته و زخمی شدن شماری از عناصر این گروه خبر داد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها