انگلیس برنامه‌ای برای تروریستهای خود ندارد

انگلیس برنامه‌ای برای تروریستهای خود ندارد
شنبه 15 شهريور 1393 - 08:41

دولت انگلیس برای بازپروری تروریستهایی که از جنگ در عراق و سوریه بازگشته‌اند، برنامه‌ای ندارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" تأکید کرد که این کشور امکان تعامل با تروریستهای بازگشته از جنگ را ندارد.
این روزنامه خاطرنشان کرد که انگلیس نمی‌تواند با کسانی که پس از روبرو شدن با واقعیتها در جنگ عراق و سوریه سرخورده شده و به کشور خود باز گشته‌اند، تعامل کند و آنان را در برنامه‌های بازپروری شرکت دهد.
این روزنامه به نقل از مرکز بین المللی مطالعات افراطی گری  و خشونت سیاسی نوشت، که یکی از انگلیسی‌های افراطی در تماسی تلفنی تأکید کرد که نماینده 30 درصد از انگلیسی‌هایی است که برای جنگ به عراق و سوریه رفتند، ولی اکنون تمایل دارند که به کشورشان بازگردند، ولی از زندانهای طولانی مدت هراس دارند؛ وی همچنین خاطرنشان کرد که این افراد آماده هستند تا در برنامه های بازپروری شرکت کنند.
اما در مقابل یکی از مسؤولان مؤسسه مبارزه با افراطی گری "کولیام" تأکید کرد که برنامه بازپروری دولت، از بودجه کافی برای پوشش دادن شمار بسیار زیاد این افراد که از جنگ بازگشته اند، ندارد.
ایندیپندنت خاطرنشان کرد، گزارشها حاکی است که حدود هزار و 500 انگلیسی برای جنگ در صفوف افراطی‌ها به سوریه و عراق رفته اند.

پربیننده ترین خبرها