نشست وزرای خارجه عرب در مصر

نشست وزرای خارجه عرب در مصر
يکشنبه 16 شهريور 1393 - 10:13

صد و چهل و یکمین نشست وزرای خارجه عرب قرار است تا ساعاتی دیگر در قاهره آغاز شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزاری خارجه عرب در این نشست، مسایل مختلف جهان عرب و در راس آن مساله عراق، سوریه، لیبی و مبارزه با تروریسم و تحولات غزه را بررسی خواهند کرد.

"انور قرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات، و "علی احمد کرتی" وزیر خارجه سودان، برای شرکت در نشست وزرای خارجه عرب امروز، وارد قاهره شدند.
آنتونیو گوترس، رییس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور آوارگان و پی یر کریتیول، کمیسر آژانس امداد و اشتغال آوارگان در خاور نزدیک نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.
قرار است در این نشست پیامدهای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، اوضاع عراق، سوریه، لیبی، یمن و سومالی که همگی با خطراتی علیه امنیت قومی عربی مواجه هستند، مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین گفته می شود که یک جلسه ویژه نیز قرار است برای بررسی اوضاع فلسطین به خصوص پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شود و "محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز دیدگاه های خود در رابطه با پایان دادن به اشغالگری و حمایت کشورهای عربی از فلسطین را ارایه کند.
بنابر این گزارش، تونی بلر، نماینده کمیته چهار جانبه بین المللی در روند صلح خاورمیانه، نیز امروز وارد قاهره شده و قرار است با مسوولان بلند پایه مصری و اتحادیه عرب و برخی شخصیت های شرکت کننده در شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب دیدار و تحولات اخیر و اوضاع غزه را بررسی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها