انفجار سه تبعه عربستان با 11 تُن بمب در عراق +عکس

انفجار سه تبعه عربستان با 11 تُن بمب در عراق +عکس
يکشنبه 16 شهريور 1393 - 17:27

یک روزنامه سعودی، با اعلام خبر "فراخوان" داعش برای مهاجرت از عربستان به عراق، جزئیات عملیات انتحاری سه تروریست سعودی با ۱۱ تن ماده منفجره در مناطق مختلف عراق را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  روزنامه الحیاة در شماره امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: سه تبعه سعودی درپی اجرای عملیات انتحاری در اواخر هفته گذشته در مناطق مختلف عراق؛ به فهرست عاملان انتحاری افزوده شدند.

عملیات تروریستی این سه نفر در سه منطقه از عراق صورت گرفت؛ بسام الجار الله در شهر کاظمین خود را منفجر کرد و ابوعمر المکی و ابو عبدالله الجزراوی با 9 تن ماده منفجره خودشان را در شهر تکریت منفجر کردند.

بنا بر گزارش الحیاة، بسام الجار الله 22 ساله از منطقه القصیم عربستان و دانشجو بود و شب ها به عنوان کارمند امنیتی یک سازمان خصوصی کار می کرد. وی چند ماه پیش بدون آگاهی خانواده اش به داعش پیوست.

این تروریست به خانواده اش گفته بود که بعد از فروش خودروی قدیمی خود و برای خرید خودروی جدیدی به ریاض می رود، اما از آنجا به شهر بریده و از این شهر به ترکیه رفت و سپس از طریق این کشور وارد شهر حلب سوریه شد.

وی "ابوعلی القصیمی" لقب گرفت و تک تیرانداز یکی از گروهان های وابسته به داعش بود تا اینکه از ناحیه کتف آسیب دید و سپس اسمش را در قرعه عاملان انتحاری نوشت و به عراق رفت و دو روز پیش عملیاتی انتخاری را در یک مرکز ایست و بازرسی در شهر کاظمین انجام داد. برخی پایگاه های خبری عراقی دو روز پیش خبر کشته شدن شماری از افراد و زخمی شدن شمار دیگری از آنها را در اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده منتشر کردند که رانندگی آن را یک عامل انتحاری در مرکز ایست و بازرسی در شهر کاظمین برعهده داشت.

ابوعبدالله الجزراوی جوان سعودی نیز خودش را داخل یک کامیون حامل 9 تن ماده منفجره در یک پست بازرسی منفجر کرد که گفته شد این مرکز متعلق به ارتش عراق در منطقه پل فرات بود.

سومین جوان سعودی ملقب به عمر الجزراوی و ابوعمر المکی نیز چهارشنبه گذشته سوار بر یک دستگاه خودروی زرهی بمبگذاری شده با یک تن ماده منفجره خودش را در عملیات انتحاری دیگری علیه یک پاسگاه منفجر کرد که گفته شده متعلق به ارتش عراق در نزدیک شهر تکریت بوده است.

گروه ترورستی داعش بیانیه ای را همراه با آخرین تصاویر ابوعمر الجزراوی و لحظات اجرای عملیات انتحاری او منتشر کرد و نوشت: ابوعمر الجزراوی با یک دستگاه خودروی زرهی حامل یک تن ماده منفجره بسیار قوی به مقر مشترک نیروهای عراقی در منطقه الاعیوج در تکریت در نزدیک پایگاه نظامی اسپایکر حمله کرد و در این عملیات مقر به طور کامل منهدم و شماری از نیروهای ارتش عراق کشته شدند و چند خودرو نیز در آتش سوخت. پایگاه های خبری عراقی نوشتند که داعش یک سعودی را برای اجرای عملیات انتحاری در نزدیک تکریت اعزام کرد.

این درحالی است که طرفداران داعش خواستار به گفته خود "آماده باش" و خروج از عربستان و عزیمت به مناطق تحت کنترل این گروه در سوریه و عراق شده اند. تعدادی از عناصر داعش از جوانان سعودی طرفدار این گروه خواسته اند تا به مناطق تحت تصرف "دولت اسلامی" (داعش) "مهاجرت" کنند.

پربیننده ترین خبرها